.:

26 Haziran 2019 Çarşamba

Bit Palas


Yeni okuma şenliği kitapları okunmaya başladı. Bunlardan biri Elif Şafak'ın Bit Palas adlı kitabı. Ben yazarın bugüne kadar okuduğum kitaplarını sevdim. Kimi çok güzel kimi orta karar olsa da (tabiki benim açımdan) genel olarak severek okuduğum bir yazar.

Bit Palas'ın ilk sayfalarında biraz konuya giremedim açıkcası. Bu belki elime ilk olarak tatilde almamdan kaynaklanmış olabilir. Birkaç sayfa okuyup orası burası gezerken bırakınca ( ve bu birkaç kez olunca) biraz uzaklaştım okumadan.

Kitapta adı Haksızlık olan bir böcek temizleyicisi, bir apartman, çöpler ve doğal olarak böcekler var. Hani ara ara ortaya çıkan karafatmalı sayfalar sizi rahatsız edecekse hiç başlamayın.

Apartmanın sakinleri kapı numaraları ile sırayla kitabın sayfalarına dahil oluyor. Hayatları, geçmişleri, bugünleri biraz gitgelli biçimde anlatılıyor. Haliyle konuda kopmalar da olmuyor değil.

Yazarın dilini seviorsanız bu kitabı da sıkılmadan okursunuz.

24 Haziran 2019 Pazartesi

Köprülü Kanyon


Bayram tatilimizin ikinci durağı Köprülü Kanyon oldu. Aslında planlı bir durak değil. Gece çadır kurup uyuduğumuz Tazı Kanyonu'nda sabah dönerken Devrim buraya kadar geldik hadi bakalım oraya da dedi. İyiki de demiş.
 Köprülü Kanyon için algı "rafting" olunca buzum da planlarımızda olmayınca es geçecekmişiz bu güzelliği.


Arabayla tabelayı takip edip sapınca ilk olarak karşımıza bu güzel köprü çıktı. Bilmiyorum ya ortamı ben direk "bir şekilde aşağı inip suyu köprüyle çekmeliyim" diye tırın tırın aranan bir tip. Ama o civarda iniş mümkün değil. Neyse birkaç adım gidince şu aşağıdaki merdiven ve sonunda benim istediğim manzarayla karşılaştık. Mutlu ben:)))))


Artık beni de çekin burada oldum yani.



Sabahın oldukça erken saatleri olmasına karşın güneş fena. Bu gezide fotoğraf olayı beni zorladı malesef.


Ve kayaya koyarak çekilen bir uzun pozlama. Nasıl güzel yerler...Aslında fırsat olup buralarda yürüyüş yapmalıydı. 14 km'lik bir trekking parkiri olduğunu okudum. Kimbilir ne güzelliklere denk gelir insan o parkurda. Bu tatil bir yerde keşif oldu. Aklımıza not ettik hep bir sonraki yapılacakları.

20 Haziran 2019 Perşembe

Sualtı kareleri


Yaz geldi geleneksel sualtı günlerimiz de başlasın artık. Bunlar bayramda yaptığımız Antalya gezisinden kareler. Adrasan'da deniz dibi cidden çok canlıydı. O kadar çok vatoz gördük ki. Hatta Devrim kaplumbağa da görmüş ama çekemedik. Neyse bir daha gitmek için bahane işte:)))




Bu vatoz harbi büyüktü. Aşağıdaki karede yüzü açıkca belli. Devrim bile yanaşmaya ürktü o yüzden çok yakın çekimi yok. Zaten bir zaman sonra bizden rahatsız oldu resmen kanatlanıp gitti. Yüzüşü çok zarif.


Burası son gece kaldığımız mağaralı koy diye bir yer. Tesadüfen geçerken görmüştük. Dip çok güzeldi ama neden anlamadık yüzerken her tarafımıza iğne batar gibi oldu. Bir de sabah Ada girdiğinde boynu yanık gibi hasar gördü. Yüzmeye çekindik ondan sonra.

19 Haziran 2019 Çarşamba

Badla


Bu aralar film izlemeye de biraz ara versem de tam olarak bırakmış değilim. Badla son zamanlarda seyrettiğim filmlerden biri. Biraz gerilim, biraz gizem, biraz suç arayanlar için ideal bir film diyebilirim en başından.


Dinamik bir genç girişimci olan Naina kendini ölü sevgilisinin cesedinin bulunduğu bir otel odasında kilitli bulur. Kendisini savunmak için prestijli bir avukat tuttar ve gerçekte ne olduğunu bulmak için birlikte çalışmaya başlarlar. 40 yıllık meslek hayatında hiç dava kaybetmemiş avukat, Naina'nın evine gelir ve olayları ondan dinler.


İşin içinde sadece ölü bir sevgilinin olmaması zaten asıl konu. Naina olayları anlattıkça, konuya giriyoruz. Sırlar açığa çıkıyor. Bir nevi ters köşe de noktalanıyor film. Sanki benzer konulu bir film daha izlemiştim ama anımsayamadım fildi şimdi. Bu tarz konuları seviyorsanız izleyin derim...bu arada Badla intikam demekmiş.

18 Haziran 2019 Salı

Okuma Şenliği Yaz başladı


Okuyoruz yine okuyoruz ve yepyeni dünyalar keşfediyoruz. Okuma Şenliği yaz 1 haziran itibariyle başladı. Şenlik bilgileri Nilgün'ün bloğunda. İlginizi çekerse buraya bakabilirsiniz. Benim tamamlanmamış listem aşağıdaki gibi. Hep yazıyorum ya. Kitapları genelde kütüphaneden aldığım için neyi bulacağım, yayınevi falan pek belli olmuyor. Edindikçe listemi güncelleyeceğim.


1.Kategori (10 puan): İsminde YAZ mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen yada olayların Yaz'da geçtiği bir kitap.
Sıcak Su Müziği/ Charles Bukowski/ parantez/152 sayfa

2.Kategori (10 puan): Adında bir Ağaç ismi/ Ağaç kelimesi geçen yada Ağaç ile ilgili olan bir kitap.
Beş Dilim Portakal/ Joanne Harris/ Altın Kitaplar/320 sayfa

3.Kategori (10 puan): Adında Gemi kelimesi geçen yada konusu Gemi olan/ Gemi'de geçen bir kitap.
Buzlar Ülkesi (Gölgelerin Efendisi)/ John Flanagan/ Beyaz Balina/ 304 sayfa


4.Kategori (10 puan): Beyazperde'ye aktarılmış DİZİ/FİLM olmuş bir kitap.
Forrest Gump/ Wınston Groom/ İnkilap/ 252 sayfa

5.Kategori (10 puan): Orhan Kemal yada Nurullah Ataç'dan bir kitap.
Kanlı Topraklar/ Orhan Kemal/Everest/ 377 sayfa

6.Kategori (10 puan): Anton Çehov yada Tolstoy'dan bir kitap.
Kabuğuna Sinmiş Adam/Çehov/ altın bilek/ 109 sayfa

7.Kategori (10 puan): Kitabın isminde -ler -lar eki almış bir kelime geçen bir kitap.
Şamar Oğlanları/ Fakir Baykurt/ Bilgi yayınevi/ 301 sayfa

8.Kategori (10 puan): Bir şiir kitabı.

9.Kategori (10 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal ATATÜRK veya 30 Ağustos Zafer Bayramı ile ilgili bir kitap

10.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 20 puan): Türk yada Dünya Klasik' lerinden iki kitap.
Gönül Ticareti/ Hüseyin Rahmi Gürpınar/ Everest/ 273 sayfa
Madam Bowary/ Gustave Flaubert/ Parıltı/396 sayfa

11.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 20 puan): YKY yayınlarından herhangi iki kitap.
Müzikofili: müzik ve beyin öyküleri/ Oliver Sacks/ YKY/350 sayfa
Başkasının Mezarı/Ian Rankin/ YKY/410 sayfa


12.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 20 puan): Birinin ismi H harfi le başlayan diğerinin ismi B harfi ile başlayan iki kitap.
Bit Palas/ Elif Şafak/ Metis Yayınları/ 384 sayfa
Huysuz Kız/ Willian shakespeare/ Remzi kitabevi/155 sayfa

13.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 20 puan): Kapağındaki baskın rengin YEŞİL olduğu iki kitap.
Teneke/ Yaşar Kemal/ YKY/ 168 sayfa
Maktülün Şansı/ Algan Sezgintüredi/ April/266 sayfa

14.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 40 puan): Şimdiye kadar HİÇ kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap.  [Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı]
Hoşçakal Berlin/ Chiristopher Isherwood/ İletişim/247 sayfa
Kurşun Ata Ata Biter/ Tarık Dursun K. /YKY/ 258 sayfa
Cüce/ Leyla Erbil/ İş Bankası yayınları/87 sayfa
Yalnız Kadınlar Yazı/ Beatriz Wıllıams/ Kırmızı Kedi/375 sayfa

15.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 40 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uygun dört kitap.
Deniz'in favorilerinden Gölgelerin Efendisi serisine başlamıştım. Ondan 4 kitap eklerim.
Skandiyayı Kurtarmak/ John Flanagan/ Beyaz Balina/ 342 sayfa
Kuzeydeki Büyücü
Kuşatma Altında
Fidye/ 476 sayfa

12 Haziran 2019 Çarşamba

Okuma Şenliği Bahar finali...

Bir Okuma Şenliği dönemi daha bitti. Aslında mayıs sonunda bitti ben o yayını yapmayan tembellerdenim. Nilgün hadi diyene kadar bekledim. Neyse benim liste ve okuduklarım şöyle;

1.Kategori (10 puan): İsminde BAHAR mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların Bahar mevsiminde geçtiği bir kitap.
Gül ve Porsuk Ağacı/ Agatha Criste/ Altın Kitaplar/302 sayfa

2.Kategori (10 puan): Kapağında yada adında Kadın olan yada Kadınlarla ilgili bir kitap.
Kendine Ait Bir Oda/ Virginia Woolf/ İletişi/ 127 sayfa

3.Kategori (10 puan): Sabahattin Ali veya Kemal Tahir'den bir kitap.

Çakıcının İlk Kurşunu/Sabahattin Ali/ YKY/140 sayfa

4.Kategori (10 puan): Adı yada konusu Çocuklarla ilgili olan bir kitap.

Gerçekten Beni Duyuyor musun?/Leyla Navaro/ Remzi Kitabevi/ 198 sayfa

5.Kategori (10 puan): Bilim Kurgu türünde bir kitap.

İmparatorluk/İsaac Asimov/Altın Kitaplar/315 sayfa

6.Kategori (10 puan): Türk / Dünya Klasiklerinden bir kitap.

Kibar Fahişeler-1. cilt/Balzac/ Bilge Yayıncılık/480 sayfa

7.Kategori (10 puan): En az 500 sayfa olan bir kitap.

Uykusuzluk/ Stephen King/ Remzi Kitabevi/ 645 sayfa

8.Kategori (10 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal ATATÜRK ile ilgili bir kitap.

(aslında vaktim olmasına karşın bir türlü kütüphaneye gidip uygun kitap alamadım)

9.Kategori (10 puan): Virginia Wolf yada Selma Lagerlöf'den bir kitap.

Morbacka/ Selma Lagerlöf/Milli Eğitim Basımevi/303 sayfa

10.Kategori (10 puan): Fantastik türünde bir kitap.

Gölgelerin Efendisi1/Gorlan Harabeleri/John Flanagan/Beyaz balina/
267 sayfa

11.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 20 puan): Meslek adınızın birinci ve son harfleri ile başlayan iki kitap.
(Ev hanımı mı emekli gazeteci mi desem kendime dedim. Emekli olayım bari e ve i oldu yani)

Ev Sahibesi/Dostoyevsky/Kumsaati/96 sayfa
İçimde Çiçekler Açınca/Muzaffer İzgü/ Bilgi yayınları/183 sayfa


12.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 40 puan): Kapağındaki baskın rengi Pembe / Sarı / Yeşil / Mavi olan dört kitap.

Dünya Ağrısı/ Ayfer Tunç/ Can Yayınları/331 sayfa(mavi)
Lolita/Nabokov/ Can yayınları/ 432 sayfa (pembe)
Armance/ Stendal/ Bilge yayıncılık/ 274 sayfa (sarı)
Petey/ Ben Mikaelsen/ Beyaz Balina/ 269 sayfa (yeşil)
 
13.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 40 puan): Baş harfleri Alfabeye göre sıralanan 4 kitap.

Üç Büyük Usta/ Stefan Zweig/Türkiye İş bankası Yayınları/243 sayfa
Venedik Taciri/ William Shakespeare/ Türkiye İş Bankası yayınları/ 115 sayfa
Yaban/Yakup Kadri Karaosmanoğlu/İletişim/ 201 sayfa
Ziyan/Hakan Günday/ Doğan Kitap/350 sayfa

14.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 40 puan): Kendizin belirleyeceği bir temaya uygun dört kitap.
Deniz'in okuyup sevdiği kitaplara takıldım bu kez.

Sonsuzluğun Sonu/ Isaac Asimov/ Cep Kitapları/231 sayfa
Altın Galaksi/ Isaac Asimov/ Altın Kitaplar/ 312 sayfa
Harry Potter ve Lanetli Çocuk/ J.K. Rowling/ YKY yayınları/345 sayfa
Gölgelerin Efendisi/Yanan Köprü/ John Flanagan/ Beyaz Balina/276 sayfa

23 kitap,  6435

230+40+40+40+20+64 eşittir 434 puan

11 Haziran 2019 Salı

Tazı Kanyonu

Bu bayramtatilini tee bir ay önceden duyurduklarında benim aklıma direk çadır tatili geldi. Evde dillendirdim olur molur öyle kaldı. Malum Deniz'in sınavı da aynı tatilin içinde. bir de bizim kiracının çıkma durumu var. Çokarken evde olalım istiyoruz.

Neyse tam ucagelene kadar netleşmedi bizim tatil. Ama çok isteyen ben, iyice havaya giren devrim hadi dedik...cumartesi sınav, pazar tarlada çalışma, pazartesi arabanın temizliği hazırlık, salı günü annemle, abimlerle bayramlaştık çıktık yola. İlk durak Tazı kanyonu. Bir reklama da konu olmuş ama ben onu sonradan öğrendim. Nette Antalya'da görülecek yerlere bakarken denk gelmiştim.


Tabiki aklımda burada bol bol fotoğraflar çekmek var. Netten baktığıma göre 4-5 km yürümekgerekiyor ulaşmak için. Çıktığımız saat düşünülünce, aramak da gerekli biz akşam vardık buraya. İlk olarak yolu açmışlar. 200m yürüyerek gözlem yapılan lere varıyorsunuz. Bu güzel tabiki. Ama resmen Gümüldür Orman Kampı'na dönmüş ki fotoğraf çekmek için sıra bekliyorsunuz.  Hele bir delikanlı vardı. Afedersiniz çektirmediği bir noktası kaldı sanırım. Çocuk geçti uca böyle de çek böyle de diye diye  ben geride kurdeşen döktüm.

Haliyle ışık gitti. İstediğim netlikte kareler yakalayamadım. Bu arada gitmeden yüksek olayından ürktüğümden çocuklara "aman dikkat" uyarısını birkaç kez yaptığımdan Deniz beyin küseceği tuttu. Hiç fotoğraf çektirmedi. Hatta arabanın yanına çekti gitti.

Bir taraftan fotoğraf sırası, bir tarftan Deniz nerede diye sürekli etrafa bakınma derken işte...kesinlikle bir daha gidilecek. Ama bayramda ve akşam saati değil.


 Bu ablam da kocasını epey bir fotomuhabir modunda kullandı. Net olmamış ama sevdim bu kareyi.


Ve gecesi. Sineklerden yenmeyen bir tarafınız kalırsa muhteşem. O dağın başında su falan yok o nasıl bir sinek ordusudur. Daha kaç kare çekeceksin? oldu mu? diyen erkeklerle ve öncesindeki sıkıntıyla olmadı malesef. Çünkü gündüz tripotu koymam netleyip çekim yapmam, aynı noktadan yeniden gece çekmem gerekirdi. Unuttum o kargaşada:(((

Ve konunu özeti; Tazı Kanyonu çok çok güzel bir yer. Gidin görün. O yükseklikten uzaklara bakın. Sinek kovucu olsun yanınızda (bizde yoktu) gece yıldızların altında varsa çayınızı yudumlayın.


Bu da kanyonun en başında otopark gibi bir yerde kurduğumuz çadırımız. Gecenin o vakti çadır kuracak yer aramak zor.

10 Haziran 2019 Pazartesi

Uzun bir aradan sonra yeniden....


Epey bir ara verdim bu kez. Deniz'in sınavı, ev halleri, bloğun başına geçip geçip yazamama...kafa doluydu azıcık. Ne kadar takmamaya çalışsak da çocuklardan daha stresliyiz sanırım bu dönemlerde.
Neyse atlattık bitti gitti. Şimdi 24 haziranda sonuçların açıklanmasını bekliyoruz.

Ama Deniz çok rahatladı. O höthötlükleri epey gitti en azından.)) Valla ömrünümü tüketiyordu. Hoş seneye de Ada'nın üniversite telaşı başlayacak. Başladı bile. Okul kapanınca babamız tuşlu telefona geçeceğini beyan etti epey bir zaman önce minik minik krizleri başladı bu durumun. Biraz fazla sosyal medyaya takılır oldu çünkü. Sancılı ve kavgal bir dönem bekliyor bizi...

Bu arada ev halkını razı edip çok istediğim çadır tatiline de çıkabildik. Sadece 5 gün ama bol duraklı, yorgunluğun tavan yaptığı bana göre muhteşem bir tatil. Eve geldik ve mutsuz ben. Bir gece daha çadırda kalabilirdik evin erkekleri istemedi. Dün onlara "bugün canınızı okuyayım iş yaptırarak çadırı özleyin" diyen ben:)))

Fotoğrafları düzenleyeyim parça parça paylaşırım. Hoş instagram ve facede yol boyu paylaşımlar yaptım....