.:

24 Mayıs 2019 Cuma

Kelebekler....


Fotoğraf anlamında son aylarda çok fenayım. Hiç bir yere gidemedik. En son ara tatilde su uçan (Türkmen )şelalesine gitmiştik. Çocukların okul durumları, tarladaki işlerin yoğunluğu derken denk gelmedi. Biz hala denize adım atamadık düşünün yani...


Arada tarlada çektiğim kelebeklerden bir kaç kare olsun dedim. En üstteki Balçova'da çekilmişti. Tarlada bile kelebek kovalayamadım bu yıl. Daha geniş alana domates dikmeye karar vermemiz ama bellemeyi kendimiz yapıyor  oluşumuz nedeniyle işler daha bir çok. Umarım domatesler iyi olur.

Bu yıl da böyle olsun bakalım. Şu lgsmizi de atlatalım da bir. Sonra özgürüz. 1 haziran malum orta sonlar için lgs günü. Deniz de giriyor.



21 Mayıs 2019 Salı

Atatürk Lisesi'nde zeybek gösterisi ve Ada

 (gözlüklü olan Ada)

İzmir Atatürk Lisesi bu yıl zeybek gösterisini 19 Mayıs'ın 100. yılı nedeniyle bayramda yaptı. Bildiğim kadarıyla 29 Ekim'de vals gösterisinin ardından gerçekleştiriliyordu gösteri. Benim asosyal Ada'm lisede bir açıldı pir açıldı. Son zamanlarda sürekli bir programı var. Arada takılıyoruz bu hafta sonu şunu yapacağız müsait misin diye:)))


Pazar günü sabahtan Ada ile birlikte okula gittim. Malesef bu pazar bölündük biz. Deniz'lerin sınıfı da okul futbol turnuvasında birinci oldu, madalya aldılar. Devrim Deniz'le birlikteydi. Kötü koca makinanın ayarında bir hata yapmış hep flu çekmiş oğluşumu. Neyse çeken birilerinden bulacağım artık.
Ada biraz gergindi ama. Hatalı yapma korkusu vardı. Yüzüne de yansıdı gerginliği. Gösteriden bir kaç kare paylaşayım bugün. 



Tek olduğum için hem fotoğraf hem video zor olacaktı. Oradaki bir öğrenciden rica ettim cep telefonumdan video çekti. Gösterinin videosunu da Deniz'in youtube kanalından paylaşayım.
Seyretmek isterseniz gösteri görüntüleri burada.

17 Mayıs 2019 Cuma

Bahar kırmızısı


Kırmızı her daim güzeldir. En azından benim iin. Yeri başka bir renk. Hani derler ya kırmızı olsun da....

Bunlar da bahar kırmızıları. Bu yıl tarla civarında ne çok vardı gelincikler. Hatta gelincik şerbeti bile denedim. Hoş gelincikleri toplarken sivrileri epey doyurduğum da ayrı bir mesele...




14 Mayıs 2019 Salı

Morbacka


Morbacka, Nobel edebiyat ödülünü alan ilk kadın yazar Selma Lagerlöf'ün bir kitabı. Okuma Şenliği kapsamında yazardan bir kitap okumam gerekiyordu. Kütüphanede aranırken okumadığım bu kitabına denk geldim. Netten aradım epey aradım kitap hakkında hiç bilgi bulamadım. Konusu ne? Ne anlatır? Yoktu. Yabancı sitelerde vardır belki ama benim dil o kadar yok malesef...

Yazarın okuduğum kitaplarını sevdiğim için yine de aldım ve pişman olmadım. Morbacka bir evin adı aslında. Selma Lagerlöf'ün doğduğu, büyüdüğü çiftlik. Kitap, ailenin buradaki günlerini hatta daha geçmişte yaşananları anlatıyor. Yazar çocukken anımsadıklarının yanı sıra büyüklerinden dinlediği hikayelere de yer vermiş kitapta.

Klasik bir biyografi olmanın ötesinde sıcacık bir hikaye. Lagerlöf'ün çok keyifli bir çocukluğu olmuş. Yazar 1858 yılında doğmuş. O kadar eski bir dönemi düşününce; ev içi haller, babanın çocuklarına davranışları, oyunları...gerçekten te çok keyifli bir çocuklukmuş.




Zaman içinde çiftlik satılmak zorunda kalmış ve yazar yıllar sonra burayı yeniden satın almış. Yine aynı çiftlikte yaşamını yitirmiş.  Nobel ödülü alan ilk kadın olmasına karşın Selma Lagerlöf hakkında bilgi o kadar az ki. Mesela Türkiye'de de çizgi film olarak uzun yıllar sayrattiğimiz Uçan Kaz Morton ve Nills Selma Lagerlöf"ün eserlerinden biri.

 Netten bulduğuma göre Morbacka bu. Tabi ki yenilenmiş halidir. Sanırım hala yazarın eşyaları içindeymiş ve gezilebiliyormuş.

13 Mayıs 2019 Pazartesi

Yine de Her şey Çok Güzel Olacak


Bu aralar yine ara verdim bloğu. Okuduğum kitaplar, seyrettiğim filmler, yaptığım elişleri var. Ama araya giren işler hep bir engel çıkartıyor işte. Bugün açtım haberleri okudm önce içim karardı.
13 yaşındaki bir çocuğa cinsel istismar sırasnda suçüstü yakalanan kişi serbest bırakılmış, İstanbul'da bazı seçmenlerinkaydı siliniyormuş. Her şey çok güzel olacak diyen sanatçıların verilecek denilen ödülleri iptal ediliyor. Yine insanlar ayrıştırılıyor. Siyaset zaten alabildiğine kirli ve çirkin.

Ama yine de Her Şey Çok Güzel Olacak.....
......................................................................

5 Mayıs 2019 Pazar

Hıdırellez için dilek gülleri...

 
Hıdırellez gelmiş madem dilekler dilensin o zaman. Kimi suya atarmış dileğini, kimi gül dalına bağlar. Kimi minik taşlardan ev yapar kimi çizer de öyle asarmış. Artık hangisini tercih ederseniz.


Öyle hayatta çok çok istediğim bir şey yok sanırım. Ya da günlük kargaşada çok unutkan oldum artık. Her yıl güle dilek asacağım deyip unutanlardanım ben.  Bu yıl şöyle bir tele lens mi dilesem acaba:)))




3 Mayıs 2019 Cuma

Lens topu ile...


Lens topu ile birkaç çekim olsun bugün. Bu ara o kadar yoğunluk var ki istediğim gibi blogla ilgilenemiyorum. Okulun son zamanları, etkinlik ya da banka işleri oluyor. Hatta bugün kermesimiz vardı. Ben milföy külahları hazırladım. Çekmeyi unutmuşum. Hatta ilk kez yaptım ve metal külahlar kullandım pişirirken. Acemilikle 2 parmağı epey bir doğradım:)))

Bu ara blog film ve fotoğraf bloğuna döndü ya aslında boş oturduğum yok. Neyse biryerlerden toparlarız artık. 




23 nisan'da tören sonrası Balçova tepelerine yürüdük. Deniz, Devrim ve ben. Ada bu aralar çok yoğun takılmıyor bize. Orada havaya atıp çekeyim diye uğraştım ya olmadı. Netliği tutturamadım. Ama istediğim bir çekim bir ara yeniden deneyeceğim.

Ve baharın vazgeçilmezi papatyalar. Her yerde papatya vardı. Hatta ben bile fotoğraf çekildim. Yorulduk ya değdi mis gibi hava ve manzara.