.:

20 Aralık 2011 Salı

yağmur, kapkara bir hava, keyifsizlik....


İki gündür hava neredeyse hiç açmadı. Bugün daha bir kötü sannki. Bizim buralar (Banu'lar kaar olmasada) yüksek. Fırtına da eşlik ediyor yağmura....Hep derim ya sevmiyorum ben böyle havaları. Güneş olmalı bana. Hem yağsın hem güneş aradan yüzünü göstersin şöyle.Bir de bu kasvetli havaya Denizimin mutsuzluğu eklendi.

Dün ödevlerini bitirdi geldi yanıma. Surat düşmüş..
- "anne ben neden öğretmenimi sevmiyorum iliyor musun?"
- Noldu?
- Öğretmen yıldız hazırlamış okumayı sökenin resmini içine koyacakmış. Ama ben evde öğrendim diye benimkini koymayacakmış...
Suratını bir görseniz ağladı ağlayacak.
-Öğretmenim beni sevmiyor, ben de onu sevmiyorum...

Deniz neredeyse bir buçuk ay önce okumaya başladı. Şimdi yavaş da olsa tabelaları televizyondaki yazıları falan okuyor. Çok istekli. Sınıfında tam olarak söken yok ama. Biz ona öncesinde evde ders çalıştırmadık. Çocuk kendi kendine yaptı ne yaptıysa.

Hatta geçen haftalarla bu kadar erken öğrenmesi biraz burnunun kalkmasına neden oldu. Arkadaşlarının tepkisini çekti bu durum. Ben de öğretmeni ile konuşmuştum. Bazı arkadaşları onu dışlıyormuş falan. "ben en iyiyim" havalarına girince. Öğretmeni o zaman bana "haklı çocuk. Hem ben memmunun bu durumdan. Diğerleri de hırslansın Deniz'e yetişmeye çalışsın" demişti. Hatta bir tren varmış. "Biz Deniz'le bu trene binip gideceğiz siz kalacaksınız" diyormuş. Çocuk aklı Deniz mutlu oluyor diğerleri benimkini diş biliyor...

Bu sabah konuştum Deniz'in üzüntüsünü bu kez de "Onunkini asarsam diğerleri üzülür. bir çocuk sevinsin diye 15 çocuğu mu üzeyim" diyor. Deniz zaten hazır geldi,yıldızı hazır diğerleri ile birlikte asacağım diyor. Niye çocuğu üzüyorsun o zaman. "Deniz'e haksızlık olmuyor mu" dedim. Beni daha önceki burun kalkması olayı ile karşıladı vatandaş....
O başka bu başka. Ben ne çocuğuğum kendini tepeden gören biri olmasını isterim. Ne de hakkının yenmesini. Akşamdan beri karın ağrısı çekiyordum bu yüzden. Kadın hem önce diğer çcukları hırslandırmak için çocuğun pohpohladı şimdi de alaşağı etti:(((