yağmur, kapkara bir hava, keyifsizlik....


İki gündür hava neredeyse hiç açmadı. Bugün daha bir kötü sannki. Bizim buralar (Banu'lar kaar olmasada) yüksek. Fırtına da eşlik ediyor yağmura....Hep derim ya sevmiyorum ben böyle havaları. Güneş olmalı bana. Hem yağsın hem güneş aradan yüzünü göstersin şöyle.Bir de bu kasvetli havaya Denizimin mutsuzluğu eklendi.

Dün ödevlerini bitirdi geldi yanıma. Surat düşmüş..
- "anne ben neden öğretmenimi sevmiyorum iliyor musun?"
- Noldu?
- Öğretmen yıldız hazırlamış okumayı sökenin resmini içine koyacakmış. Ama ben evde öğrendim diye benimkini koymayacakmış...
Suratını bir görseniz ağladı ağlayacak.
-Öğretmenim beni sevmiyor, ben de onu sevmiyorum...

Deniz neredeyse bir buçuk ay önce okumaya başladı. Şimdi yavaş da olsa tabelaları televizyondaki yazıları falan okuyor. Çok istekli. Sınıfında tam olarak söken yok ama. Biz ona öncesinde evde ders çalıştırmadık. Çocuk kendi kendine yaptı ne yaptıysa.

Hatta geçen haftalarla bu kadar erken öğrenmesi biraz burnunun kalkmasına neden oldu. Arkadaşlarının tepkisini çekti bu durum. Ben de öğretmeni ile konuşmuştum. Bazı arkadaşları onu dışlıyormuş falan. "ben en iyiyim" havalarına girince. Öğretmeni o zaman bana "haklı çocuk. Hem ben memmunun bu durumdan. Diğerleri de hırslansın Deniz'e yetişmeye çalışsın" demişti. Hatta bir tren varmış. "Biz Deniz'le bu trene binip gideceğiz siz kalacaksınız" diyormuş. Çocuk aklı Deniz mutlu oluyor diğerleri benimkini diş biliyor...

Bu sabah konuştum Deniz'in üzüntüsünü bu kez de "Onunkini asarsam diğerleri üzülür. bir çocuk sevinsin diye 15 çocuğu mu üzeyim" diyor. Deniz zaten hazır geldi,yıldızı hazır diğerleri ile birlikte asacağım diyor. Niye çocuğu üzüyorsun o zaman. "Deniz'e haksızlık olmuyor mu" dedim. Beni daha önceki burun kalkması olayı ile karşıladı vatandaş....
O başka bu başka. Ben ne çocuğuğum kendini tepeden gören biri olmasını isterim. Ne de hakkının yenmesini. Akşamdan beri karın ağrısı çekiyordum bu yüzden. Kadın hem önce diğer çcukları hırslandırmak için çocuğun pohpohladı şimdi de alaşağı etti:(((

Yorumlar

  1. öğretmenlik bu mu acaba diye düşünüyorum.eminim farklı birşeydir....sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Kış mevsimini bende pek sevmem. Karı severimde, soğuk olmasa, don olmasa, yağmuru severimde dediğin gibi arada güneş yüzünü gösterse. :))

    Öncelikle Denize maaşallah diyeyim.

    Öğretmen sanırım biraz haksızlık yapıyor. Çocuğu ödüllendirmek için diğerlerininde ona yetişmesini beklemesi ne derece doğru bir yaklaşım doğrusu bilemiyorum.

    ***********

    Bu arada Meral hanımın gönderdiği hediyeyi göremedim. :)(:

    Sizde güle güle kullanın. :)

    YanıtlaSil
  3. Daha birinci sınıftan olmaz ki:(

    YanıtlaSil
  4. mihrimah ben öğretmenliğin çok özel olduğuna inanıyorum. Bizim öğretmenimiz içinde açıkcası çok iyi olduğu, öğrencilerinin dereceye girdiği falan söyleniyor. Şanslı kabul ediliyoruz yani. Ama yazdıklarım açık ve dosdoğru şeyler. Dereceye girmek onu bu kadar mutsuz edecekse girmesin bence....

    YanıtlaSil
  5. bence de güneşsiz hava beni nasıl mutsuz eder anlatamam. Resmen agrasifleşirim....


    hobivakti baştan farklı davrandı bu olayda farklı. Önce diğerleri hırslansın diye pohpohladı. Ben uyardım hatta. Sonra da çocuğu böyle kırıyor. Anlamsız olan bu. İşine nasıl gelirse. "ben onu ödüllendiriyorum" diyor ama yaptıkları için. Sanırım bugüne kadar olan tüm değerlendirmelerde hatasız yapıp tek yıldız alan Deniz'di. yani haklı bir başarısı var çocuğun.

    YanıtlaSil
  6. hobivakti bugün yayınlayacaktım ben de Meral hanımın hediyesini. Bilgisayarımın başına oturunca Denizimi paylaşasım geldi.

    YanıtlaSil
  7. pembe keki sorma ya. Çocukta ters tepecek okula soğuyacak diye korkuyorum. Şu an o kadar hevesli ki anlatamam. Hep okusun istiyor. Yeni yeni kelimeler türetiyor...

    YanıtlaSil
  8. İlkokul çok önemli, öğretmenini sevmesi çok önemli, bence bu işi çöz Sadet, böyle olmaz, tutarlılık göstermesini sağla öğretmenin ama sağlarken de iyice tepkiyi üstüne almasın oğluş. Bu konular çok hassas, üzülmekte haklısın, kolay gelsin ve bununla ilgili gelişmeyi de paylaş merak ederim.

    YanıtlaSil
  9. Fadiş benden sonra öğretmeni Deniz'lede konuşmuş. Öğle arası yemeğe gelince sordum. Çok anlatmadı ama "b" sesine geçince senin yıldızını asacağım demiş. Muhtemelen başka birkaç çocuk daha sökmüş olacak okumayı o zamana. Deniz için sorun çözülmüş gibi.
    Ama benim içim bulandı bir kere. Daha önce de bir kaç şey olmuştu. Bu tuz biber ekti üstüne.
    Ben tepkimi ifade ederim zaten böyle konularda. Ama öğretmene ne kadar laf anlatabileceğim bilemiyorum. Baştan biraz daha okuyarak gelseydi sınıf atlatırdık diyor. İyi de bu çocuk okumayı burada öğrendi iyiyse şimdi atlat sınıfı olumsuz etkilenmesin...

    YanıtlaSil
  10. öğretmenlik zor iş dengeyi kurmak özellikle öğrenciler arasında!! ama hakedene de yıldızı vermek lazım bence.. kıskanan çalışsın yapsın!!!

    YanıtlaSil
  11. kesinlikle çok zor iş öğretmenlik. Onca farklı küçük çocukla mücadele...

    YanıtlaSil
  12. Öğretmene ne demeli acaba? Çok büyük tutarsızlık örneği sergiliyor. Aynı şey anne baba için de geçerlidir, çocuğa ikili cevaplar verirsek çocuk bocalar, neyin doğru olduğunu kavrayamaz. Öğretmen üstelik hırs yapmış, bu da çok yanlış. Öğretmen eşit mesafede durmalı her zaman. Durum ne olursa olsun.
    Benimki de çoktandır okuyor, havaya girmedi. Ben evde hiç havaya sokmadım, öğretmeni de okulda gayet normal karşıladı.
    Sınıf atlatmak da ne kadar doğrudur bilemiyorum.

    YanıtlaSil
  13. Mutlu eller öğretmende kesinlikle bir hırs var. Bazen çocuklara öyle bir baskı yapıyor ki..Mesela Deniz'e bir gün "senin en güçlü düşmanın Nilay" demiş. Ki Nilay çok hırslı bir çocuk. Düşman ne kötü bir kelime..Birbirlerine düşüyor çocuklar..

    Deniz havaya girdi açıkcası. Sürekli şeker-çikolata alınca, her değerlendirmede tek yıldız alan olunca potansiyelde vardı sanırım havalandı. Ben bu durumu törpülemeye çalışsam da okulda öğretmen farklı davranınca olmuyor.

    Sınıf atlatmyı da kendisi ortaya attı. "ben diğerleri ile uğraşırken Deniz'in sürekli okuması bana da zor Denize'de" diye konuştu bana...

    YanıtlaSil
  14. Canımcım, bu Denizin ilk senesi ve belli ki hırslı ve başarılı bir çocuk. Ben de ilkokul öğretmenimi hem çok yaşlı olması hem de buna benzer hatta zaman zaman bunu aşan haksızlıkları yüzünden hiç sevemedim, okulda diğer öğretmenler arasında da genel görüş aynı yöndeydi ne yazık kiçok sonradan aklım erdiğinde öğrendim bunu. Sevmeden de mezun oldum zaten son 2 sene rahatsızlığı nedeniyle bir vardı bir yoktu. İlk okul öğretmeni çok önemli. Bence bu dönemde izle ve bu sevmiyorum sözleri devam ederse başka çözüme yönlen.Belki birbirlerini tanıma evrelerinde bunu aşarlar ilk yarının sonuna kadar. Lakin sınıf atlatma derim Ve Denizi sakinleştirmekte sana düşüyor bu konuda off off yani:( Ama bence sık sık gidip konuşma bu sefer o da tepebilir.

    YanıtlaSil
  15. :((
    çok yanlış çok,
    Öğretmen olarak sınıfta adil ve eşit olmalı yapılan çok yanlış çocuklar bu tarz şeyleri asla unutmazlar.
    üzüldüm şimdi yaa onu da avutmanın onca yolu varken kalbini kırmış. yorumlara verdiği cevapları okudum öğretmenle konuş bence hani şikayet edilmeyi bile hak eden davranışlar bunlar ne demek çocukları birbirlerine kinlendirmek

    zor geliyorsa ayrılsın gitsin ve bu gözbebeği mesleğin adına zarar vermesin.

    YanıtlaSil
  16. Şule zaten hergün oradayım. Denizi bırakıp alıyorum. Ama konuşulması zor bir insan. Yine de tepkilerimi söylerim ben. Dediğin gibi ters tepmesin çocuk daha çok üzülmesin diye ölçülü olmaya çalışıyorum...

    YanıtlaSil
  17. Hatice bir hadikapım da yalnız kalıyorum. Yine ana sınıfında ters bir hareketi olmuştu öğretmenin dışarda car car konuşan veliler oplantıda beni yalnız bırakmıştı. Burada da aynı. Dışarıda "öğretmen yapıyor, çocukları birbirine düşüryor" diyorlar. İş konuşmaya gelince tek kalıveriyorum.

    YanıtlaSil
  18. Bu hep olan bir durum ne yazık ki. Doğruları yüzüne söyleyecek kişi zor bulunur. Sonuçta ya çocuğuma kafayı takarsa diye...Peki diyelim ki bu sorunu çözemediniz, öğretmeni şikayet olarak değil ama en azından ilgili müdüre iletseniz? Çünkü anlattığınız gibiyse tüm çocuklar için de hoş bir durum değil asla!

    YanıtlaSil
  19. Mutlu eller sorun devam ederse şube değiştirmek var kafamızda şimdilik. Bence de çocuklar için kötü ama diğer veliler ses çıkarmayınca benim yapacak fazla bir şeyim kalmıyor.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder