Ağaç Ev Sohbetleri 211


 Ağaç Ev Sohbetleri'nin yeni konusu;

"Hayatta başarılı olmak için bir insanda olması gereken en önemli özellik nedir?"

Ben bunun belli bir formülü olmadığını düşünüyorum. Böyle derken genel geçer yargılar "akıl, zeka vb." dir ya ondan öyle dedim.

Başarı nedir? Bir hedefe ulaşmak, istediklerimizi yapabilmek sanırım. İnsanlar birbirinden o kadar farklı ki hedefleri de öyle doğal olarak. Kimi uzayı hedefler, keşifler yapmak ister; matematiğe hakim olmalıdır o zaman. Epey bir kafası çalışmalı. Kimi elişlerini sever, cidden bu konuda çok iyi şeyler ortaya çıkartır hatta geçimini sağlar. Bazıları çok iyi iletişimcidir. Okulda başarısı yoktur belki ama bu alanda çok çok iyi yerlere gelebilir.

Başarı için en çok "istemek" lazım sanki. Îstediklerimizden vazgeçmemek, ayağımız taşa takılınca geri dönmemek. Ve cesur olmak sanırım. Eh biraz da şans olsa fena olmaz....

 

Yorumlar

  1. Ne güzel örnekler, istemek kesinlikle mühim. Başarı eşittir para( miktar mühim) algısı öylesine yoğun ki hakkından layıkıyla gelinen her iş başarı olarak görülmüyor maalesef.

    YanıtlaSil
  2. Son paragrafa yürekten katılıyorum. İstemek, konu üzerinde odaklanmak, yeterince motive olmak temelde olması gerekenler.
    Şansı insan biraz da kendisi yaratabilir. Kendine güvenmek, girişimci olmak, çözüm üretebilmek vb. uğraşlar şansı da etkileyebilir.

    YanıtlaSil
  3. Evet istemek başarmanın yarısı, çalışmak diğer yarısı, şans üstüne tatlısıdır :)

    YanıtlaSil
  4. Ben insanda olması gereken en önemli özellik sıralamasında şansı görüyorum. Diğerleri şansın açtığı kapıdan girip başarıya ulaştırır insanı:)

    YanıtlaSil
  5. spama da bakıver arada :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder