Ağaç Ev Sohbetleri 203


 Ağaç Ev Sohbetleri'nin 203'üncü haftası. Bu hafta 

"Gelişme her zaman iyi midir" sorusunun yanıtını arıyoruz.

Gelişmeye kötü diyen çıkmaz sanırım. Tıp mesela; bunca yenilik, ilerleme olmasa abuk subuk hastalıklardan ölmeye-sakat kalmaya devam edecektik. Ulaşım. Hızlı ve rahat ulaşım artık mümkün. Susuz tarım yapılabiliyor, endüstriyel gübreler var artık. Az yer kaplayan rahat kullanılabilen. Mutfaktaki gelişmeler de aldı başını gitti. Bazıları ay çok yoruldum kek yaptım diyor hani. Aslında pek çok işimizi makinalar yapıyor. Bakınız robot süpürge...

Bilgiyasarlar, yapay zeka. Sosyal medyada yapay zeka ürünü fotoğrafları, gösterileri görmeye başladık. Muhteşem sonuçlar var. 

Herşey iyi mi peki? Geliştikçe yalnızlaşıyoruz sanki. Artık bir telefon, bilgisayar yetiyor bize. Oradan sosyalleşip, işimizi hallediyoruz. Bu gelişme mesela corona zamanı evden çalışmaya imkan verdi. İnsanlar sosyalleşemedi. Geçen bir genç kızla muhabbet ettim. Odamdan çıkmıyorum ben diyor. Odası yetiyormuş. Dünyaya açılıyor oradan sonuçta. Ama işte bu ne kadar sağlıklı orası tartışılır.

Biraz da tembelleşiyoruz sanırım. Yürüyen merdivenler geldi ilk anda aklıma. İnsanlar duruyorlar, basamakları tırmanmaya çalışmıyorlar. Oysa sağlık sorunu yoksa merdiven inip çıkmak sağlıklıdır.


Yorumlar

  1. Her şeyin kullanım şekli aslında onun yararını zararını belirliyor. Gelişim fayda sağlayan bir kavram ancak insan kullanımına bağlı olarak bazı zararlı durumlar da oluşabilir.

    YanıtlaSil
  2. hımm yani gelişiyor ve tembelleşip yalnızlaşıyoruz :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder