İstanbul Adalar

 

İstanbul'a gidilir  de Adalar'a geçilmez mi? Eh Ada için gittiğimiz İstanbul ziyaretlerinin üçüncüsünde nihayet bir Büyükada yaptık. Ben Adalar'ı çok severim (bakınız oğlumun adı Ada. Bir diğeri de Deniz. Bildiğin tuzlu sudan geliyor) 

İstanbul'da yaşadığım zamanlarda tüm adaları gezdim. (Heybeli, Kınalı, Burgaz, Büyükada) Hatta bir kez arkadaşla Sedef Adası'na da gidip yüzmüştük. Şimdiki durumu bilmiyorum ama seyrek de olsa vapur gidiyordu ve bir koyunda yüzme imkanı vardı. O zamanlar malum at arabaları vardı. Şimdi yerlerini akülü araçlar almış. Minik ve biraz büyükleri var. Belli durakları var araçların oralarda duruyorlar. Bisiklet ve yürümek de Ada'yı dolaşmak için diğer alternatifler. 2013 yılında Gezi için İstanbul'a gittiğimizde çocukları götürmüştük yine ve bisikletle turlamıştık. Bu kez yürüme de karar kılındı ama bence bisiklet en iyisi.





 

Deniz nette görmüş. Navigasyonla Troçki Evi'ni bulduk önce. Yıkık Sivastopol Köşkü. Harabe durumunda. Bahçeye girmek mümkün olmadı. Anca uzaktan bu kadar çekebildik.

Büyükada'da Reşat Nuri Güntekin'in de evi varmış ama biz denk gelmedik.



 

Fotoğraf çekerken yürümenin iyi tarafı görüntü yakalamak daha kolay. Mesela yukarıdaki kadrajı bisiklette olsam çekemezdim. Bisikleti durdur, makinayı çıkart kaçar gider.




 

Aya Yorgi Kilisesi'ne de çıktık. Az buçuk yokuş olan bir yolu var. Tepede manzara nefis. İçinde fotoğraf çekimi yasakmış çekerken uyardılar. Aşağıda kilisenin oradan manzara.


 


 

Haziranda gittiğimiz düşünülünce buraya giderken niye mayoları yanımıza almadık ona gün boyunca hayıflandık bu arada...



 

Bunlar 2013 yılından, Aşağıdaki Deniz, bu yıl üniversite sınavına girecek. Mavili olan da Ada. Küçük kalsalar keşke...




Yorumlar

  1. çok güzel, doğa harika görünüyor :) fotoğraflar süper :=)

    YanıtlaSil
  2. adalar ve büyükada özellikle istanbulda en sevdiğim yer, büyükadaya yerleşmeyi düşünüyorum işallah bakalım :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de haziran ayında Büyükada'ya gitmiştim, denk gelmiş miyizdir acaba? :) Sizinki de çok keyifli bir seyahat olmuş gibi duruyor, karelerin hepsi ne güzel. Umarım bisikletli çift bir şekilde bu fotoğrafı bulur :)

    Fotoğraflardan da belli olduğu gibi çok güzel, kültürel mirası da yüksek yerler Adalar. Ama pek sahip çıkılmıyor sanki. Sürekli önemli sanatçıların kendi kaderine bırakılmış evleri, harabeleşmiş binalar, bir sonuca ulaşılamayan imza kampanyaları duyuyorum. Adalar yaz aylarında pikniğe gitme mekanına dönüşür oldu. İçindeki hazinelere daha çok sahip çıkılsa keşke.

    YanıtlaSil
  4. En son 4-5 yıl önce gitmiştim. Oğlu adada okuyan okul arkadaşım Heybeli Ada'yı gezdirmişti bana. İsmet İnönü'nün evine uğramıştık. Bir kez daha yolunuz düşerse minik ama gezmeye değer bir yerdir aklınızda bulunsun. :) Reşat Nuri ve Troçki'nin evi de benim aklımda olsun :)

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel kareler nostalji oldu bana 😊

    YanıtlaSil

Yorum Gönder