Ağaç Ev Sohbetleri 170


 Ağaç Ev Sohbetleri'nin bu haftaki konusu sevgili deeptone'dan.

"Eski fotoğrafları sever misiniz? Biriktirir misiniz?"

Fotoğraf olayını severim. Malum hali hazırda fotoğraf çekmek en baskın hobim. Eskileri de severim. Aile bireylerinin bulabildiğim fotoğralarını biriktiririm, yüretebildiklerimi yürütürüm. Fotoğraf albümlerim (epey var) yangında ilk kurtarılacaklar arasındadır. Hepsi derli toplu bir dolap içinde duruyorlar. Hatta eskiden (artık nasıl bir yangın fobim varsa) ev halkına der dururdum. Bunlar buradan hemen alınacak diye. Bir de epey kocaaa bir çanta dolusu eskiden gazetede çalışırken çekilen-çektiğim siyah beyaz fotoğraflar, filmler, dialar var. 

Zaman zaman eski eşya satan yerleri dolanırken eski fotoğraflar görürüz. Kimi gerçekten çok ilginç. O döneme tanıklık eden belgeler. Ben bu tarz fotoğraflarda çevreyi de içine alanları seviyorum. Bir nevi belge bunlar aslında. Yani sadece kişileri gösterenler ilgimi çekmiyor. Ama aile dışında eski fotoğraf biriktirmeyi hiç düşünmedim açıkcası.

Artık dijitalleştik. Benim kadar albüm hastası olanlar bile telefonlarına başvuruyor. İlk başlarda ciddi ciddi cep telefonundan fotoğraf çekmeyi redederdim şimdi alıştım. Gariban albümlerimin bir kısmının yarısı boş kaldı. Çek direkt paylaş dünyayla. Ama bir taraftan da hani filme çektiğin nasıl çıkacak heyecanı. Olsa da arada yaşasak fena olmazdı. Hala tab eden kaç yer kalmıştır var mıdır bilmem ya bir ara siyah beyaz tabı için aranmıştım İzmir'de.

Yorumlar

  1. Sizin uğraşınız, ilgi alanınız bu. Fotoğraf konusuyla ilgilenmeniz, bu işi severek yapmanız gayet doğal. Sergi açtınız mı bilmiyorum fakat sergiye değer pek çok eseriniz olduğuna eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Hiç sergi olayım olmadı malesef. Sanırım işin sosyalleşme kısmında sınıfta kalıyorum...

      Sil
  2. nostalji seviyon yani işte ne güzeeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Severim çok severim. Geçenlerde Kızlarağası Hanı'nın üst katını dolaştık. Fotoğrafları düzenleyeyim de onları paylaşayım.

      Sil
  3. Ben de çok severim, arada karıştırırım. Özellikle siyah beyaz olanlara hastayım ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyah beyazın havası başkadır. Eskiden çalıştığım için bende var epey bu tarz fotoğraflar

      Sil
  4. Umarım hiç bu gibi kötü şeyler yaşanmaz tabii ama olası bir yangın ihtimalinde bile ilk aklına gelenlerden olması çok şey anlatıyor :)

    Dijital hepimizin kolayına geldi, o bahsedilen albümler format değiştirdi. Eskiden Facebook'ta çok güzel fotoğraf albümleri olurdu ama onlar da kalmadı artık, Instagram daha şık fotoğraflara hitap ediyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Epey bir zaman fotoğraf baskısı alıp albüme yerleştirmeyi sürdürdüm de baktım dijital kolay ve ekonomik ben de bu yolun yolcusu oldum.

      Sil
  5. çektiğiniz fotoğraflar harika gerçekten de :)

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim, fotoğraf çekmeyi seviyorum. Aslında bunca zamandır daha da geliştirmeliydim ya....

    YanıtlaSil
  7. Her şeye alışıyor gerçekten insan. Ama teknolojiye alışmak başka güzel çünkü çağa ayak uydurmuş oluyoruz.

    YanıtlaSil
  8. Eski fotoğrafları severim. Başkalarına ait olanlara da bakmayı severim hele siyah beyazsa 😊

    YanıtlaSil

Yorum Gönder