Irgandı Köprüsü


 
Dünyadaki arastalı dört köprüden biri Irgandı Köprüsü. 1442 yılında Irgandı Ali oğlu Hoca Muslihuddin tarafondan yaptırıldığı düşünülüyor. Bursa Yıldırım'da bulunan köprü üzerinde 32 dükkan bulunuyor. İlk yapıldığında üstü kapalıymış ve Osmanlı döneminde iki taraf zaman zaman kapatılır iki mahalle arası geçişe izin verilmezmiş.
Köprü 1922 yılında işgal  sırasında yıkılmış. 40'lı yıllarda yeniden tamir edilmiş ama üzerindeki dükkanların yapımı 2000'li yılları bulmuş.
 
 Biz gezerken açık olanlar hediyelik eşya satıyorlardı.  Nedense netten buraya bakarken daha kıyıda köşede bir yer diye düşünmüştüm. Tamamen şehrin içinde kalmış. Ve araç parketmek için biraz uğraşmak gerekti. Yolunuz buralara düşerse gezilebilecek bir yer. Yakınlarında Kılıçkalkan Evi var mesela. Biz bölgeyi çok ayrıntılı gezmedik Ada biran önce İstanbul'a varma derdindeydi.





 

Fotoğraf çekecekken o çanta niye alınmış ki bilemedim.

Yorumlar

  1. Ne güzel köprüymüş, böylesini görmemiştim. Dükkanlar çok tatlı görünüyor. :) Fotoğraflar da harika yine.

    YanıtlaSil
  2. hiç duymadıydım, saol yaa, bursa gezerken bir gün giderim tabiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yola çıktığımızda yol üstü gezilecek yerlere bakarım googla amcadan. Yani tek buralara gitmek zor. Ama böyle geçerken gezip görmüş oluyoruz. Bende netten öğrendim burayı

      Sil
  3. Güzel bir yere benziyor. Keyifli gezmeler...

    YanıtlaSil
  4. Aaa burası çok güzel. Eşim Bursalı ve ilk gittiğimde beni buraya götürmüştü, o yüzden yeri ayrı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz Bursa'yı biliyorsunuz o zaman. Aslında ben Bursa'nın içini şöyle tabanvayla biraz dolaşmak da istemiştim ya muhalefet güçlüydü (3 erkeğe karşı gariban ben)

      Sil
  5. Irgandı köprüsüü!! Çok kere geçtim, çok kere yürüdüm, çok kere beğendimm. Yıllar sonra fotoğrafını görmek güzel geldi. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizimkisi şöyle bir tanımalık-tadımlık oldu. Aslında altından gürül gürül su akarken ayrı bir güzel olur sanki.

      Sil
  6. Ne zaman görsem su akmıyor altından ve bana çok çıplak geliyor bu haliyle :) Ben gittiğimde Pandemi dönemiydi ve dükkanların tamamı kapalıydı.. Eminim çok keyifli bir yerdir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz oradayken de dükkanların hepsi açık değildi. Aslında gün ortası idi. Şansıma gökyüzü güzeldi çekim için

      Sil
  7. Ben sokaklara bayıldım en çok ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yerler. Ama daha bir geniş zamanda hakkını vererek dolaşmalı aslında.

      Sil
  8. Anneannem Bursalı çocukken çok giderdik, ama burayı hiç görmedim çok üzüldüm şuan.Çok güzel bir yermiş.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder