Seyrettiğim dizilerden


 Kestane Adam/ The Chestnut Man,

 soğuk kuzey ülkelerinin sinemasına bir önrek. Forbrydelsen dizisinin yaratıcısı Danimarkalı yazar Søren Sveistrup’un kitabından çekilmiş bir dizi. Genç bir annenin öldürülmesinin araştırılmasıyla başlayan dizide, her cinayet mahalline çocukların yaş kestaneden yaptığı kestane adamlar bırakılmakta. Fena değildi. 


Forbrydelsen

Deepton'un dizi önerilerinden biriydi. Benim için bir tık uzun olsa da keyifle izledim. İşine takıntılı derecede bağlı Sarah Lund adlı kadın dedektifin başrolde olduğu bir dizi. Kadın öylesine manyak ki bu konuda gözü ne ergenlik çağındaki oğlunu görüyor ne sevgilisini. İşi ve çözeceği dava herşeyin üstünde geliyor.


 Bron

Muhteşem Saga Noren. Danimarka ve İsveç'i birbirine bağlayan köprüde bir ceset bulunmasıyla başlıyor dizi. Yine işkolik kadın dedektifimiz var. Saga Noren işkolik olduğu kadar aynı zamanda asberger sendromlu biri. İliteşimsiz, aşırı zeki. İşini ne kadar iyi yapsa da bazı kişilerin sevmediği biri. Ben çok sevdim bu karakteri. Devam etse bu diziyi izlerdim. Yine deeptone'ın dizi listesindeydi.


 Tabula Rasa

Trafik kazası sonucu hafızasını yitiren bir kadın hastaneye yatırılır. Çünkü kayıp birinin davasında tanık durumunda ve hatta şüphelidir. cidden güzel ve tahmini zor bir diziydi. Bol geriye dönüşlü, kafa karıştırıcı bir senaryo.

 

 



Yorumlar

  1. dördü de iyi evet :) kuzey polisiyesi istediğin zaman söyle bana, bir dolu öğütlerim, üç örnek vereyim, coroner (kanada), happy valley (irlanda, ingiltere), craith (hidden) (galler). forbry nin amerikanı da çıktı, o da fena deyil, bir forbry olmasa da, amerikanı, the killing :)

    YanıtlaSil
  2. Forbrydelsen' i izledim.. kadın işkolik. Dizi güzeldi. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Mezarlık da güzel tavsiye ederim 🌷

    YanıtlaSil
  4. Kestane adama başladım, sonra yarım bıraktım neden :)

    YanıtlaSil
  5. Bu dizilerin hiç birini izlemedim. Bron'un sezon sayısına baktım ilgimi çektiği için.
    Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Hiçbirini izlemedim, ikisini duymadım bile. İzleme platformları artınca dizilere de yetişemez oldum. Ancak klasikleşen eski dizileri ya da çok popüler olan günümüz dizilerini izleyebiliyorum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder