Ortaya karışık

Ortaya karışık böcek serisi olsun bugün de. Belki aralarında daha önce paylaştıklarım vardır bilemiyorum. Arşivimde o kadar çok böcü var ki...

Böcü çekerken karıncaları ayrı bir seviyorum. Acayip hareketliler. Minikler haliyle. Onları bir nebze olsa da net çekebildiğimde kendimi level atlamış gibi hissediyorum. Bende makro lens yok. Makro çekerken hem uygun lens hem de ışık kaynağı (böceğe çok yaklaşıldığı için ışık yetmeyebiliyor) hem de yere yapışabilen tripotlar öneriliyor. Sadece hobi olunca bunca ekipman müthiş masraf açıkcası.


Sevmesem de karşıma sıkça çıkar çekirgeler. Bitkilere çok zarar veriyorlar.



Kelebeklerin zarafeti tartışılmaz sanırım. Geçen yıl çok azdı sanki doğada. Tarlada her zamankinden daha az denk geldim. Bu yıl henüz kelebek çekmedim.


Ama bunun bakışları da başka. Size gülümsüyor adeta. Kıpır kıpır sürekli uçup duruyorlar. Bunu Uşak'ta Clandras'ın orada çekmiştim. Sivrilere yem olma pahasına epey o su kenarında oyalanmıştım.


Tarlada kahvaltı yaparken arının bacağına takılmış karınca geldi. Sanırım karınca arıyı yemeğe çalışıyor. Uçtu kondu, ne yapsa arı karıncadan kurtulamadı. Sonucu göremedik ya ilginçti.


Kurşunlu Şelalesi'nin iç taraflarında karşılaştık bu çiftle de. 


Yusufçuk ya da dragonfly deniyor bunlara. Kırmızı, yeşil, mavi ve sarısına denk geldim ben. En çok sarı var sanki. Mavi çok ender.


 Bu da level atladığım makrolarımdan biri bence.

 


 

Yorumlar

  1. Kelebek ve uğur böceği çok güzel. Diğerleri de gayet net çıkmış, bayağı uğraş gerektirmiştir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelebek ve uğur böceği görselliği güzel böcülerden. Uğur böceği durağan bir de çekmesi de nispeten kolay.

      Sil
  2. Her bir kare dalmalık :) yani uzun uzun seyredilmeye değer ama en son kare kesinlikle harika,bence de level atlatan türden.
    Yüreğinize gözlerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:))) Evet son kare benim en iyi çekimlerimden. Her zaman beceremiyorum ya da denk gelmiyor.

      Sil
  3. gülümseyen mavi şey ile yine mavi çift ne şeker, peygamber devesine benziyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yusufçuk da deniyor. O gözlere bayılıyorum ben. Çekmeyi, görmeyi sevdiğim böcülerden biri

      Sil
  4. Gözlerim bayram etti :) Kırmızı yusufçuğa hiç rastlamadım. Sanırım mavi olanlarının videoları var bende. Uğur böceği karesi muhteşem olmuş hakikaten. Sondan üçüncü fotodakiler kalp mi yapmış? Sevgililer günü için kartpostal bastırmalı ondan. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kırmızı tarlada oluyor genelde. Bu bir antik kentteydi ama. Kalp yapana ilk kez denk gelmiştim. Genelde farklı oluyor çiftleşmeleri.

      Sil
  5. Yalnız harika fotoğraflar tebrik ederim,ancak böcekgiller konusunda biraz ayrımcı biriyim maalesef.Ama asla öldürmem üzerine bardak kapatıp kağıtla hapseder sonra dışarı bırakırım,sen yolunu şaşırmışsın deyip:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öldürmem (kakalak dışında) Kimi öldürüp dondurup çekiyormuş mesela. Hali hazırda ölmüşü çekmeyi denemiştim keyif vermemişti. Ama tam netlik arıyorsanız gerekli sanırım.

      Sil
  6. Son fotoğraf gerçekten çok başarılı:) Ekipman konusu, özellikle de lens fiyatları iyice uçtu gitti..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sormayın. Filtre falan istiyorumda hiç fiyatlara bile bakmıyorum artık. Bir de ekipman alsak arabaya binip gitmek mazotla

      Sil
  7. Fotoğraflar çok güzel. Uşak'taki böcek ne güzel çıkmış. Poz vermiş sanki :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu böceklerin duruş pozisyonu sanırım. Tam karşılarına gelince böyle oluyor.

      Sil
  8. Hepsi harika:) Fotoğraflar her ayrıntıyı gözler önüne seren profesyonel bir elden çıkmış. Bu göz ziyafeti için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ben cidden amatörüm. Siz netten şöyle makro fotoğraf diye aratın neler neler var. Ekipmanı çok farklı bu alanın. bir de çekim saatleri, çekim açıları...ben denk geldikçe çekiyorum.

      Sil
  9. Sağol. Böcüler çok sevilmez genelde. Ben biraz güzellerini seçerek üçkağıt yaptım sanki:)))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder