Ağaç Ev Sohbetleri 141


 Ağaç Ev Sohbetleri'nin bu haftaki konusu deeptone'dan oldukça da eğlenceli bir yazı yazmış. 

"Geçmişe SMS atsan ne yazardın" 

Konuyu okuduğumda ilk aklıma gelen çocukların küçüklüklerine mesaj atmak oldu. Acaba o yaşlar için (kabul çok küçükler. Ne kadar derine inip sohbet edilir o yaşlarla bilemeyeceğim ) hatalarım neler, neleri kaçırıyorum? gibisinden şeyler sormak olurdu. Sanırım Bu ara Ada'nın bize çok uzak olması beni fazlasıyla etkiliyor.

Sevgi sözcüklerine biraz cimri bir insanım. Babama mesaj atar o çok sevdiğimi söylerdim mesela. 

Aslında kendime de bir mesaj atsam mı? Bak 50'ye merdiven dayayınca kilo vermek çok zor. Gençlikte hallet şu işi diyebilirim. Ya da işle ilgili birkaç tavsiye mesela. 

"2022'de mazot çok pahalı olacak gezebildiğin kadar gez" konulu bir mesaj de oldukça işe yarardı. 

Hani şu toplu mesajlaşma olayı var ya 2002 seçimleri öncesi seçmenlere bugünkü durumu gösteren bir video atmak da hiç fena fikir değil hani.

Yorumlar

  1. Yazılı mesaj ne kadar etkili olabilir tam emin değilim. Bazılarımız yirmi yıl önce ülkemizin geleceğini gördü ama büyük bölümü yapılan ikazları pek dikkate almadı. Sessiz İstila adında bir filmi izlediniz mi bilmiyorum. Belki görsel malzeme daha büyük etki yaratıyor. 2002 seçimlerinden önce benzer bir film çekilseydi, ülkenin dış politikası, adaletsizlik, yoksulluk, baskılar, şiddet, gelir adaletsizliği, ekonomi, eğitim gibi konular dile getirilseydi belki biraz daha etkili olurdu. Belki de olmazdı, zira ehonomi çoh iyi diyen ve bir lokmaya muhtaç mankafaları gördükçe insanın morali bozuluyor. Dün aklıma şu geldi. Yeni mezun bir mühendisken ilk işimde asgari ücretin on katı maaşım vardı. Üstelik asgari ücret bugünkü kadar içler acısı bir halde de değildi o zamanlar. Ekonomik erimeyi görebiliyor musunuz? İçinde bulunduğumuz durumun hâlâ farkında değiliz ne yazık ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sessiz İstila'yı duydum izlemedim. Evet o ekonomi iyi, çok rahat yaşıyoruz diyenlere inanamıyorum ben. Üstelik bu garip kesim paydan nemalanamıyor da. Ben normal maaşlı bir kişiyken o kadar tasarrup yapmak zorundayım, ülkenin yarısı asgari ücretle nasıl yaşıyor anlamak zor. Yeğenim de mühendis oldu, askerliğini halletti iş ararken sıkıntı oluyr diye. Asgari ücretin az bir üstünde maaşla işe girebildi.

      Sil
  2. ooo babana mesaj ne güzel bir düşünce idi :)

    YanıtlaSil
  3. Konu güzel, döktüren çok olur diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  4. Bizim seçmenimize hiç bir şey kar etmez :)

    YanıtlaSil
  5. Şu an düşününce aklıma bir şey gelmedi ama mutlaka yazılacak çok şey çikardı 😅

    YanıtlaSil

Yorum Gönder