Tarla işleri

Üç gündür buralarda değildim. Perşembe, cuma Urla'da geçirdik zamanımızı. Hem rutin doktor şeysileri için oradaki hastaneyi tercih etmiştim daha tenha diye hem de bir umut denize girerim diyordum. Şans ya bu iki günde rüzgarlı ve az da olsa serindi hava. Deniz dalgalıydı. Yürüyüş, deniz havası almakla yetindik artık. Cumartesi de tarlaya gittik epey bir zaman sonra. Bu yıl sık gitmeyince toprak epey kurumuş, otlar büyümüş. Artık yapabildiğimiz kadar ağacın dibini çapaladık, az da olsa domates biber diktik. Hava da nasıl güzeldi dün. Rüzgar yok, sıcak. Piştik desek yeridir. Çalışırken de bu sıcak fena rahatsız ediyor insanı. Alerjik bünyeli Deniz ve ben biraz bu anlamda da hırpalanınca bugün mıy mıy geçiriyoruz günü artık. 

Son 2 yıldır neredeyse her hafta sonu gidip, epey bir adam etmiştik tarlayı ama mazot bu yıl fena vurdu. Sürekli git gel artık zor. İnsan bir taraftan üzülüyor, o ağaç dipleri nasıl çapalanacak? Bakımları nasıl yapılacak diye ama bir taraftan da işte önümüzü göremeyince... Etraftaki tarlalarda bir tanesi o da bir tuhaf sürmüş tarlayı. Oysa bu mevsim tarlalar sürülmüş olurdu. Dün bir tek traktör bile gelmedi oralara. Demek ki köylü de işlemeyecek tarlaları bu yıl. Şu zamanlar ki  pahalılığa bakınca gelecek pek de parlak değil sanki...





 

Yorumlar

  1. Merhaba uzun süre sonra on marifetten birilerini görmek ne güzel.aytacrafts namı diğer farfin ben,bloğumu yazmaya geri döndüm isim değişikliği yaptım,şimdi görür görmez ekledim.Seni gördüğüme sevindim yeniden buralarda olmak güzel..Banucanın izlediklerinden gördüm,ışıklar içinde uyusun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ve hoşgeldin:))) Evet uzun zaman oldu on marifet sayfasını kapatalı. Artık elişlerini de boşladım ben. Banu:((((

      Sil
  2. son yazımdaki dört dizi de güzel, üçüncüsü oldukça iyi, sonuncu dizi ise çok iyi :) oskarlı jane campion ile damızlık kızın öyküsündeki elizabeth moss :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Dizi seviyorum ama genelde kısa olanları

      Sil
  3. Ekonomik kriz herkesi vurdu maalesef. Bir an önce düzelir İnşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek umutlu değilim ben yakın zaman için. Özellikle gençlerin durumu kötü.

      Sil
  4. Tarlayla bahçeyle uğraşmak çok zor. Zorluğu maliyetler. Dediğiniz gibi mazot, gübre, ilaç aşırı pahalandı. Hele bir de işçi çalıştırıyorsanız hasat ettiğiniz ürün toptancının elinde maliyetini kurtarmıyor. Durum böyle olunca çiftçi ne yapsın, boş bırakıyor tarlayı zarar etmemek için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onlara birşey diyemiyor insan. Gerçekten haklılar. Ama işte artık önümüzü göremiyoruz. Hepimiz pazarlardaki durumu yaşıyoruz. Seneye fiyatlar daha da uçacak.

      Sil
  5. Motorin çok ciddi bir kalem çiftçiler için.. Özellikle bu dönemden sonra ne yapacaklar bilmiyorum.. Sadece motorin de değil ki sulama için elektrik de çok etkileyen kalemlerden. Allah kolaylık versin:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef tarımla, hayvancılıkla uğraşanın işi çok zor. Alanın işi de zor. Tam bir kısırdöngüye girdik sanki.

      Sil
  6. oyyy tabi gidiş dönüş 150 200 olmuştur yani, denize girmek mi şimdi mi amanin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ara 250 falan hesaplamıştık. Bir de yol bozulmuş yağmurlarla. Tarlaya kadar gidemiyoruz. Epey bir uzakta (görüş alanımızdan oldukça uzak) kalıyor araba. Gece kalmak istesek o da ayrı sıkıntı.

      Sil
  7. Maliyetler çok arttı arkasından koşulmuyor bizde aynı durumdayız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık hiçbirşeyin fiyatına yetişilmiyor. Ne yapacağız bakalım.

      Sil
  8. Tarlalar sürülmezse ürün az olur bu da gıda ürünlerinin fiyatını yükseltir. Haber kötü yani.
    Ben de domates biber ektim. 2 domates 3 te biber, ama saksıya :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yükselecek bence. Çok yükselecek. Artık mevsim sebzelerini yiyemez olduk. Mazot diyoruz. Biz patates diyarı Ödemiş'e yakınız ama pazarda 10 lira. Eskiden fakir yemeğiydi. Adam 15 lira marul diye bağırıyordu mesela. Ucuz demek ki bağırdığına göre. Tanesi 5-10 lira enginar, geçen yıl 1 liradan elma alır sirke yapardım şimdi 6-10 lira arası.

      Sil
  9. Ne üzücü bir durum. Tarım ülkesinde çiftçilik de böyle böyle bitiyor tabii.

    YanıtlaSil
  10. Şimdilerde internetten alışveriş yapan kullanıcılar, alışverişlerini daha ucuza getirmek için mağazaların indirimlerini ve kampanyalarını takip ediyorlar. Ayrıca fırsat sitelerini de ziyaret ederek online mağazalarda geçerli indirimler ve kuponları tek bir yerden takip edebiliyorlar. İşte tam burada internetten alışveriş yapan tüm kullanıcıların ihtiyaçlarını giderebileceği indirim kodu ve indirim kuponu bulabileceği, bazı alışveriş siteleri içinde hediye çeki tedarik edebileceği Avantajkodu.com'u ziyaret etmenizi tavsiye ediyoruz. onlarca mağaza ve e-ticaret sitelerini günlük takip ederek İndirim Kodu, İndirim Kuponu ve Hediye Çeki toplayarak kullanıcılarının daha ucuza alışveriş yapmalarını sağlıyor.

    YanıtlaSil
  11. Benim de artık bahçe işlerine başlamam lazım ☺️

    YanıtlaSil

Yorum Gönder