Rengarenk erişteler

Epeydir mutfaktan paylaşım yapmıyordum. Aslında sürekli birşeyler yapılıyor, yeni yeni denemeler yapılıyor. Haliyle evde sürekli mama bekleyen erkekler (valla çok yiyorlar, kilo almıyorlar)  Deniz okulda yemekhaneden yemek istemedi ona düzenli beslenme veriyorum. Devrim de aynen. Zati hiç sevmem şu mutfak yap et yıka topla olayını. Tam göbeğinde yaşıyorum.


Neyse. Boşverelim onları gelelim bizim renkli eriştelerimize. Yapılalı çookkkkkkk oldu. Fotoğraflanalı da epey bir çokkkk oldu. Paylaşım bugüneymiş. Annem sağolsun her yıl eriştemizi yapıyor. Benimkini bende yaparken baktık iş çabuk bitecek hadi domatesli deneyelim dedik. Şişe domatesi açtım ben bunun için. Görüntü hoşumuza gitti, kokusu falan çok güzeldi. Değişik denemeler yapma kakarı aldık. Benim derdim renkli fotoğraf çekmek, annem de kavanozlara koyup mutfakta güzel görünsün diye. kimsenin tadını umursadığı yoktu yani.)))

Sonra annemde yaparken de azar azar şu yukarıda gördüğünüz 4 çeşidi deneyiverdik.  Ispanaklı (kabul yaprak ıspanak değil yoktu evde) kakaolu, zerdeçallı, pancarlı. Zerdeçal benim zorumla oldu kimse sıcak bakmadı. kakaoluyu çocuklara gösterdik "kakao talıda olur, eriştesini yemeyiz" yorumları aldık hepsinden.

Tatları; Ben şu fotoğraf çektiklerimi karışık yaptım baskın bir tat yoktu. Zaten az diye ayrı ayrı Ada gelince pişiririz dediydik daha denemedik yani. Domatesli denedik o güzeldi.


Basitçe tarif vermek gerekirse; Yumurta, aynı oranda su ve un, tuz. Bunula hamur hazırlanıyor, dinlendiriliyor. Açılıp kuruyunca kesiliyor. Tam kurumayacak tabi ki. Kesimden sonra iyice kurutuluyor.

Sebzelilerde su yerine sebze püresi koyduk. Şişe domatesi, haşlanıp rondodan geçirilmiş pancar, az pişip rondodan geçirilmiş ıspanak. Toz kakao ve zerdeçal da su kullandık.



Fotoğraflardaki el abimin eşi. Üçlü ekiptik yani. Yoğurma, kesme bize, açma anneme ait.



 

Yorumlar

  1. Görüntü muhteşem, afiyetle yemek nasip olsun..

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık çok güzel görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  3. Eriştelerin renkleri çok göz alıcı. Yufka halleri ayrı güzel. Afiyetler olsun :)
    İlk karedeki pancar fotosundan ben de vardı. Pazardan yapraklı yapraklı taze alınca dayanamamış bir sürü kare çekmiştim. Büyük ihtimalle çöken bilgisayarımla birlikte yok oldu o fotolar. Neleri kaybettiğimi böyle hatırlatıcılar oldukça anlıyorum.
    Fondaki tahta da iyi seçilmiş, eriştelerle doğal bir uyum sağlamış. Fotoğraflar çok hoşuma gitti. Emeklerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yufka halleri daha bir renkliydi. Kurudukça gitti. Zerdeçal mesela neredeyse sarılığı hiç kalmadı. Pancar hem renk hem de lezzet olarak sevdiğim sebzelerdendir. Evde benim dışımda taliplisi olmasa da kendime özel yaptığım ender yemeklerden biridir.
      Tahta aslında bir masa üstü. Ama hala masa moduna getirilemedi. Büyük biraz ve salonumda yer yok. Öylece kaldı bir kenara dayalı.

      Sil
  4. Tatlarını bilmiyorum ama fotoğraf çekimleri harika olmuş:) Farklı bir deneyim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol. Tripot kullandım. Bu tarz ev çekimlerinde çok iyi oluyor. Netlik garanti. Ev içinde de rahat çalışılıyor zaten.

      Sil
  5. Çok renkli güzel görünüyorlar. En iştah açıcı domatesli olan gibi, diğerlerinin tadı nasıl acaba. :)) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu tatların hepsini severim o yüzden iyidirler diye düşünüyorum. pişirip bir de öyle fotoğraflamalı aslında.

      Sil
  6. aaa renkli erişte mi. değişik. erişteli mercimek çorbası en sevdiğim yemeklerden biri, alişke diyoruz biz, ama baksana, renkli erişte tariflerini tam anlamadım, erişteyi yaparken mi atıyon içine işte domatesi zerdeçal filan, erişte hep hazır aldım, hiç yapmadım. ama yani erişteyi yaparken içine atılcak de mi o malzemeler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamur aşamasında ekleniyor sebzeler. Pancarlısı mesela; 5 yumurta (yapılacak orana göre arttırılıp azaltılabilir) ayrı bir kaba kırılıyor ki aynı miktarda pancar püresi eklenecek. Un, tuz. Bunlardan hamur yapıp açıyoruz. Ispanaklı da 5 yumurta, aynı oranda ıspanak püresi (biz hem pişmiş ıspanak hem de çiğ olanı ayrı ayrı püre yapıp denedik. Az renk farkı dışında değişiklik olmadı) un, tuz.
      Sade eriştede yumurta miktarı kadar su katılır mesela. Hani yumurtanın büyüklüğü sayısı falan kesin ölçü zor o yüzden. Biz su yerine sebze püreleri ekledik.

      Sil
  7. Geçenlerde karşıma çıktı. Siyah havuctan kek yapmışlar. Rengi de mor.
    Görüntü güzeldi.
    Sizin fotoğraflarda bir harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben pancar suyundan denemiştim kek. Çok açık pembe olmuştu. Siyah havuç evet denenebilir. Severim renkleri zaten.

      Sil
  8. bol şifalııı ohh mis gibi afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  9. Tadini bilemem ki sen de cok fark yok demissin ama görüntü cidden süper

    YanıtlaSil
  10. Görünüşleri harika eline sağlık 😊

    YanıtlaSil

Yorum Gönder