Drive My Car- Oscar adayları- 4


Yönetmen olan Yusuke Kafuku'nun senarist eşi ile mutlu bir hayatı var. Geçmişte küçük kızlarını kaybetmiş çift, bir biçimde hayata yeniden devam etmiş. Karısının kendisini aldattığını bilmesine karşın bunu belli etmeyen Kafuku, bir gün eve geldiğinde onu ölü bulur. 2 yıl sonra bir tiyatro festivali için Hiroşima'ya gittiğinde, ona tahsis edilen kadın şöför Misaki ile iletişimi sayesinde geçmişi üzerine yeniden düşünmeye başlar.

Film üç saat ve oldukça durağan. Hani bir biçimde sizi sarsa da zaman zaman kopuşlar yaşadım ben. Filmin ilk kısmında yönetmenin karısıyla ilişkisi, yaşantısından kesitler var. Karısı Oto öldükten ve 2 yıllık bir zaman atlaması yaşandıktan sonra filmin yönetmen, oyuncu isimleri akmaya başlıyor zaten. Kafuku, Hiroşima'daki festival için Çehov'un Vanya Dayı oyununu hazırlıyor. Oyunun seçmelerine karısı ile ilişkisi olduğunu bildiği genç bir aktör de başvuruyor ve onu başrol oyuncusu olarak seçiyor. 

Mesela bir araba içi sahnede bu genç ile sohbeti oldukça ilginç. İki adamın bir nevi düollası gibi. Yine konuşma engelli oyuncunun tiyatro oyunu sırasında 'Yaşayacağız Vanya Dayı' tiradını işaret dili ile canlandırması gerçekten çok güzeldi. 

Yine şöför Misaki'nin hikayesini öğreniyoruz zaman içinde. Sorunlu bir çocukluk, dayak, yoksulluk ve kaçış.

Senaryosu, Haruki Murakami'nin aynı isimli kısa hikayesinden alınmış. Film, Cannes Film Festivali biri de "Yabancı Dildeki En İyi Film" kategorisindeki Golden Globe kazandı. Drive My Car 4 dalda Oscar adayı.


Yorumlar

  1. Sırada bekleyen bir film benim için....

    YanıtlaSil
  2. Drive My Car filmini ben daha izlemedim, sitede yazmıştım ama bildiklerimin dışında güzel detaylar yakaladım. Deep'te filmin durağanlığına işaret etmişti. Umarım sıkılmadan izlerim.
    Çok teşekkürler yorum için :)

    YanıtlaSil
  3. yarım saat bir saat kısa olsaydı iyiydi, vanya dayı prova bölümleri kısaltılabilirdi, film iyi bir sanat filmi ama işte karakterleri iyi anlatcam diye biraz uzamış :)

    YanıtlaSil
  4. ben de başladım yazmaya oskarlaruuuu :)

    YanıtlaSil
  5. Ben sevemedim bu filmi Saadet. Sessiz sakin filmleri severim ama yok bu filme ısınamadım.

    YanıtlaSil
  6. İşaret diliyle yapılan tirad vurucu bir sahneydi. Yorumunuz için ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. Sıkıcı olabilir çok durağansa 🙄

    YanıtlaSil

Yorum Gönder