Atatürk Arboretumu

İstanbul ziyaretimizde özellikle sonbahar  renklerinin çok güzel olacağını düşündüğüm Atatürk Arboretumu'nu da eklemiştim ben. Benim oğa severler buna tabi ki itiraz etmediler. Gel gör ki ilk gün dışında hava hiç açmadığından kapalı, yağışlı bir havada oldu bizim ziyaret. haliyle benim o hayalini kurduğum, ışık, yansımalar da hayal oldu. Ama cidden çok güzel bir yer mutlaka gezilmeli.


Burası kemerburgaz-Bahçeköy yolu üzerinde. Biz toplu ulaşımla gittik. durakta indikten sonra bir 500m kadar içeri yürüyorsunuz. Ama orada gördüğü kadarıyla otopark da var. Arboratim "ağaç ve odunsu bitkilerin sergilendiği geniş alanlara" verilen bir isimmiş. Burada da çeşitli ülkelerin ağaçları, bitkileri var. Girişte aldığınız broşürden yürürken nerede olduğunuzu görebiliyorsunuz. Oldukça büyük bir alan. Küçük ya da büyük turlar atmak mümkün.

Bu arada Türkiye'nin ilk fidanlığı da bu alanın içinde.

İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi'ne bağlı parkı gezmek ücretli. Hafta içi öğrenci 2.5, tam 7.5. Kesin kuralları da var. Tripot yasak mesela. Profesyonel çekime girecek süs eşyası, gitar, balon, top gibi şeyler de yasak. Yiyecek içecek de götürülemiyor. Deniz'in temiz olması dikkatini çekti mesela. Eeee yiyeceğe izin vermeyince insanoğlu çöpünü atıp geçemiyor...






Makinayı kenara koyup zaman ayarıyla çektik.

 

Yorumlar

  1. Çok güzel görüntüler keyifli çekimler...

    YanıtlaSil
  2. Özellikle eşimin çok merak ettiği yerlerden biri. Doğru zamanda harika bir yer, özellikle fotoğrafçılar için. Sadece haftasonu giriş için kuyruklar olduğunu duymuştum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle doğru zaman önemli. Ama İstanbul'da yaşayanlar sık sık gidebilir. Biz İstanbul'da yaşarken bir dönem eşimle Belgrad Ormanı'na bisikletle gidip geliyorduk mesela.

      Sil
  3. o kadar çok gitmek isteyip bir türlü gidemediğim bir yer çok aklım kaldı ya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşadığın yer İstanbul'da ihmal etme bence. Çok güzel bir yer. Ben bahar zamanı yeniden görmek istiyorum. Oralara gelebilirsek gideriz sanırım.

      Sil
  4. Günaydın. 🌸
    Hep görüyorum ama gitmek bir türlü nasip olmadı. Ağaçlara bayıldım. Hava kapalı da olsa oranın havası yeter. 😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir yer. Başka yerde görmediğimiz ağaçlar da vardı. Gezmek, temiz hava, yürüyüş....

      Sil
  5. Kasım ayında sonbahar renklerinin coştuğu zamanlar oraya gitmek için en doğru tarihler. Hava kapalı olmasına rağmen renkler şahane olmuş. Gençliğimden beri Atatürk Arboretumuna gitmek istemişimdir. Şimdilerde ölmeden bir görsem artık modundayım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gidip görülesi biryermiş. İhmal etme bence...

      Sil
  6. ah yaa kar yağınca gideyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karlı halinin fotoğraflarını gördüm çok güzeldi.

      Sil
  7. Masal gibi bir yer. Ben Kemerburgaz a hiç gitmedim 🙈. İstanbullu olarak utandım şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben orada yaşarken çok gittim. Devrim'le bisikletle giderdik hatta pazar günleri. Gazete alırdık, yiyecek birşeyler Belgrad Ormanı'nda dinlenir geri dönerdik eve. Bir dönem de arkadaşlarla düzenli yürüyüşlere gidiyorduk ormaya. Fidanlıklar falan vardır oralarda çok güzel.

      Sil

Yorum Gönder