Ağaç Ev Sohbetleri 123


 Yılın son Ağaç Ev Sohbetleri'nin konusu yılbaşı olmuş. Sevgili Deeptone, yeni yıl ile ilgili yazalım bu hafta demiş. Aslında yeni yıla girmek benim için çok şey ifade etmiyor.

"Yeni yıla girmekle ilgili düşünceleriniz, duygularınız nelerdir? Heyecan duyuyor musunuz? Beklentileriniz var mı? Eskiden girdiğiniz yeni yıllarla ilgili, yeni yıl gecesi ile ilgili anılarınız var mı? Hazırlık yapacak mısınız? Yoksa herhangi bir gece mi sizin için? Yani bu konularda istediğinizi yazabilirsiniz? Herhangi bir soruya cevap verebilirsiniz. Aklıma gelmeyen konu da olabilir."

Yani 31 aralık ile 1 ocak arasında fark yok. (Biraz fazla gerçekçi ve duygusuzum sanırım)Yeni yılın en keyif veren tarafı sevdiklerinle, arkadaşların, ailenle birlikte vakit geçirmek sanki. Ertesi gün tatil, çocuklar için ayrı bir keyif. İstedikleri saate kadar ayakta kalıp, eğlenebilirler. 

İzmir'de genel olarak yeni yılı annemde maaile geçiririz. Geçmiş yıllarda çocuklar için epey bir iyi vakit geçirme fırsatı oluyordu. Şimdilerde akşam yemeğinden  sonra hepsi kendi dünyalarına geri kapanıyorlar sanki. Hel şu son yıllarda corona, ekonomi derken yeni yıllarıntadını iyice kaçırdılar. Bakalım bu yıl yine annemde toplanacak gibiyiz. Herkesin birşeyler hazırladığı bol çeşitli bir masa olur. Genelde çay, çerez falan. Klasik ev hali olacak yani bizimki.

Yeni yıl akşamından nefret ettiğim bir anım var aslında. Çalışırken Taksim'de gözlem-fotoğraf çekme görevi verilmişti. Tünel tarafından giriş yaptım, meydana doğru yürüdüm (mü acaba) Yürüyemedim tabiki, sürüklendim. Taciz, dokunma, kalabalık, gürültü....Yılını anımsamıyorum ama insan kendini niye bu kalabalığın içine sokar? Nasıl eğlenebilir? gerçekten anlamamıştım. Hani gençlik diyeceksiniz belki ama gençttim bunu yaşadığımda ve bilmiyorum bence hiç keyfi yoktu...

2022 bize ne getirir bizden daha neleri götürür acaba? Eskiden yeni bir yıla girmek umut barındırırdı. Şimdilerde fazlaca belirsizlik ve umutsuzluk var. Adalet isterdim sanırım en çok; Çocuklar için, hayvanlar için, doğa için...Kayıplarımız o kadar fazla ki. Bir yerde bitsin isterdim. Hiçbir çocuk akrep denen o aracın çarpması sonucu ölmesin, hiçbir çocuk tacize uğramasın, ormanlar yanmasın, bir anne çocuğunu tedavi ettirememenin çaresizliği ile intihar etmesin, üniversite öğrencisi ısınamadığı için üşünemesin, yatağa karnı aç girmesin, bir baba çocuğunun karnını doyuramadığı için ezilmesin, denizlere atık atılmasın, 70 yaşına gelmiş biri hala sokaklarda çalışmak zorunda olmasın, anlamsızca açılan madenlerle doğa katledilmesin....


Yorumlar

  1. Ne güzel dilekler bunlar. Keşke ve İnşaallah demek istiyorum.

    YanıtlaSil
  2. eskiden çok heyecanlanırdım parti verirdik mutlaka ama son bir kaç senedir yılbaşının da zevki kalmadı..

    YanıtlaSil
  3. yeni yıla anne evinde hep birlikte girmek ne büyük mutluluk ki yaa, aile çok önemli tabisi :) ama şimdi evet herkes bi köşeye çekilip telefonuna bakıyor. istiklalde yeni yıl gecesi fena olur doğru :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet cepler çıktı mertlik bozuldu. Ben bile o kadar kızarım, ne olmuş acaba diye haber sitelerine bakar dururum sonra. Fotoğraf gruplarını dolanırım.

      Sil
  4. bu dileklerin gerçekleşsin umarım.
    senin gibi gerçekçi düşünürüm bende ,yılsonundansa, yılbaşı sabahları daha keyifli olabiliyor bazen:)
    en güzeli maaile kutlamak galiba.ve birazda yaşa bağlı farklı keyifler alınıyor her yılbaşında..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben her yaşımda sakinliği yalnızlığı sevdim. Elimde olsa fazla kalabalığa karışmam, gürültüyü sevmem. Annem durup durup laf çarpar "bi eskiden de kızardı gürültüye" diye:)))

      Sil
  5. Sorma. Yazdım, daha yazılacaklar var ya durdum. Ne iç karartıcı bir yılbaşı yazısı oldu diye. Ama nete giriyorum. Oku oku çıkamıyorum. Bıktık, yorulduk.

    YanıtlaSil
  6. Bence de en güzeli büyük aile ile birlikte geçirilen yılbaşı geceleri:) Yeni yılınız kutlu olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aileyle geçirilen zamanlar güzel oldğu kadar değerli de. Ben sadece zamanına, gününe pek takılmam. Önemli olan geçirilen zamanın kaliteli olmsı sanırım...

      Sil
  7. Hepimizin ortak dileği olmalı yazdıklarınız. Her şeye rağmen umudumuzu kaybetmemeliyiz. Yılbaşındaki sokak eğlencelerine katılmadım hiç. Biz de uzun zamandan beri evde mütevazı bir şekilde kutlarız yeni yılın gelişini. Size ve ailenize sağlıklı ve mutlu bir yıl diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben biraz umudumu kaybettim sanki. Yok yani adam bir yolunu buuyor çıkıyor düzlüğe. Etrafında da öyle bir güruh varki. Yani tam kafayı yedirmelik günler yaşıyoruz. Özellikle çocuklarımız için o kadar üzülüyorum ki. Nasıl bir şanstır bu 20 yıla denk gelmek...

      Sil
  8. Selamlar, yaşanan yıllar arttıkça tecrübeler biriktikçe gördük ki umut barındıran dilekler gerçek olmuyor. Kendi çekirdek çevremizle ilgili başarılabilir hedefler koymak ve bunları gerçekleştirmeye çalışmak her zaman en mantıklısı sanırım.
    Kalabalığın arasında kalmak çok kötü bir duygu...
    Sana ve ailene sağlıklı, huzurlu geçecek bir yıl diliyorum. :)

    YanıtlaSil
  9. Ben nedense çok heyecanlanırım ve yeni yıla yeni umutlarla girerim 🌟

    YanıtlaSil

Yorum Gönder