Downton Abbey

Yeni takıldığım dizi Downton Abbey. Yeni değil 2010/2015 yılları arasında yayınlanmış. Aslında böyle uzun soluklu, bol sezonluk dizilerden kaçarım ama Zerrin Tekindor'un bir paylaşımında görünce başladım. Genelde sevdiğim tiyatrocuların dizi tavsiyelerini dikkate alırım da.

Dizi Downton malikanesinde yaşayan Crawley  ailesinin 1912'den itibaren başlayan ve yıllara yayılan hikayesini anlatıyor. Oldukça büyük ve görkemli bir malikane, içinde dönemin İngiliz sosyete kurallarına göre yaşayan köklü bir aile. Onlarca hizmetli, hizmetliler arasındaki ilginç kurallar.

Şu ana kadar 3 sezonu bitirdim. Daha 3 sezonum daha var. Oldukça sürükleyici ve ilginç aslında. Bazı kurallar, günümüzde yaşayınca komik bile geliyor. Mesela evli kadınlar yatakta kahvaltı yapıyor. Kızları doğum sancısı çekerken ya da yaşamını yitirdiğinde bile hepsi oldukça şık akşam yemeği sofrasında buluşuyorlar. 

Sonra eve telefon gelişi. O kadar katı kurallara alışmış insanlar için konutlara yeni giren telefon ve elektrik büyük bir muamma.

Dizide benim en favori karakterim süper kaynana Violet Crowley oldu bu arada. Dönem dizisi sevenlere tavsiye edebilirim. 




 

Yorumlar

  1. Sevdiğim ünlü kişilerin tavsiyesine bi göz atarım bende.
    Ekledim listeme diziyi, severim böyle dizileri.
    İyi seyirler, selamlar. :)

    YanıtlaSil
  2. Merak uyandırıcı görünüyor ama çok sezonu varmış. Ben 20 bölümlük dizileri bitiremiyorum şu an, sıkılıyorum. :)

    YanıtlaSil
  3. Enfes bir diziydi, sonradan bir de filmini çektiler diye duydum. 2015 te izledim ben de. Oyunculuklar, o korular, yapılar, insanlar.. Çok iyi işlenmişti.

    YanıtlaSil
  4. izleyim piku, genelde akşamları dizi izleyip haftada en az iki dizi bitiriyorum :)

    YanıtlaSil
  5. Çok severek izlediğim bir diziydi.Reklamları aşmak için uğraşa uğraşa izlemiştim internette. Şimdi Netflix'de de yayınlanmaya başladı. Sonuna kadar merakla izleniyor:)

    YanıtlaSil
  6. Oldukça akıcı bir dizi. Öyle olmasa yarım bırakırdım. Kasmam sonunu göreyim diye sıkılmışsam.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder