Cinnet ve belgeseli

İsmi, afişi, fotoğrafları, yönetmeni ve oyuncuları...Bakıyorsunuz güzel bir korku filmi seyredeceğim diye başlıyorsunuz. Ama sizi hiç yerinizden hoplatmayan bir film çıkıyor. Cinnet, yazar Jack Torrance’ın, kış sezonunda kapalı olan Overlook Oteli’nin bakımını üstlenmesini anlatıyor. Aile otele yerleştikten sonra Jack de değişimler başlar. Ailenin küçük çocuğunun ise doğa üstü güçleri vardır. Olacakları sezinler. 

Filmin arkasından 237 Nolu Oda belgeselini de seyretmem önerildi.

 


 
 

Room 237, Stanley Kubrick'in yönettiği Cinnet'in içindeki mesajları ele alıyor. Pek çok kişiyle konuşulmuş. Bir filmin bu denli incelenmesi hatta didik didik edilmesi çok ilginç geldi bana. Ve anlatılanlar doğruysa ben filmi hiç anlamamışım. Cinnet'i yani. Raftaki bir kabartma tozu kutusundan, duvardaki resme kadar o kadar çok mesajdan bahsediliyor ki. Cinnet'i bir kez daha izlemeli. Ben henüz fırsat bulamadım.

Bu tarzı sevene ilginç olabilir.

Yorumlar

  1. Dün akşam tv de bir film vardı.Ses olsum diye açtığım arada göz attığım fantastik bilim kurgu tarzında bir şey.Orada korku filmi olarak shining geçiyordu.Bu kulvarda baya meşhur ve korkunç olduğundan bahsediyordu. Sizi pek korkutmamış demek. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok hiç korkutmadı. Ben sıkı birşeyler beklemiştim türü anlamında. Ama film verdiği mesajlarla sıkıymış. Onu da ben anlamadım...

      Sil
  2. İkisini de izlememiştim. Bu tarz şeyler ilgimi çekiyor ama fırsat olursa bakabilirim. :)

    YanıtlaSil
  3. Korku filmleri ile hiç aram yoktur.Gözlerim kapalı seyrederim adeta:) Filmleri kendimi çok kaptırarak seyrettiğimden oluyor bu galiba. Ama bir filmin bir de belgeseli varsa seyretmeye değer demekki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok sverim. İlk özel tv stardaydı sanırım. Cuma geceleri gerilim filmi yayınlanırdı. Tee o zamanlardan başladı korku filmi sevdası. Hem korkarım hem seyrederim modu. Bir de sandviç falan yapardım, geldi kilolalı tam gelişme çağında:(((

      Sil
  4. Bazen komikti aslında. Verdikleri tepkiler falan.

    YanıtlaSil
  5. room filmine bakayım. shining filmini bikaç kez izledim, korku türünün en iyi filmi olarak kabul edilir, evet öyle filmde bir dolu şey var filan, çok sıkıcı bulduğum bir film ama yani :) sadece tepeden aşağıdaki bahçe, taflanlar filan çekimi var ya o sahneleri seviyorum, bir de boyle bol göndermeli eyes wide shut var, orda da filmde görüleni anlatmıyor :) kubrick en büyük sinema ustalarından kabul ediliyor, bense full metal jacket ve 2001 adlı iki filmini seviyorum,i azcıık da barry londoon diğer filmleri uykuluk hihi :) gerçi amerikan sinemasını zaten basit buluyorum, jim jarmusch dışında :)

    YanıtlaSil
  6. Şayet yönetmenler ve metaforlarına ait bir sözlük yayınlanmışsa hemen almak isterim. :) Bazı yönetmenler bilmecelere bayılıyorlar. Bu anlamda oda 237 filmini merak ettim.
    Shining filmini izlemedim ama baltalı kapılı sahnesinin başka filmlerde (komedi olarakta) bariz canlandırılmasını bir iki defa izlediğimi hatırlıyorum. :)

    YanıtlaSil
  7. Gerilmekten mesaj filan alamadım. Bakayım bu belgeseli bulabilecek miyim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder