Okuma Şenliği Bahar


Sevgili Nilgün'ün organize ettiği Okuma Şenliği'nde bahar dönemi başladı. 1 mart itibari ile listedeki kitapları okumaya başlıyoruz. Benim listem aşağıdaki gibi. Eksikler var, tamamlayacağım. Pandemi dönemi kütüphaneyi rahat kullanamadığım için sıkıntı yaşıyorum. Kitaplarım elime geçtikçe tamamlayacağım eksikleri. Şenliğe katılmak isterseniz ayrıntılar için Nilgün'ün bloğuna bakabilirsiniz.
 
 
 
1.Kategori (10 puan): İsminde BAHAR mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların Bahar'da geçtiği bir kitap. (Ek olarak Bitkiler/Ağaçlar v.s. olabilir) 
Bahar Deniz ve Kadın/ İsmet Kemal Karadayı/84 sayfa

2.Kategori (10 puan): Adında GENÇ kelimesi geçen veya Genç'lere dair bir kitap.
Genç Bir Doktorun Anıları/ Mihail Bulgakov/ İş Bankası yayınları/157 sayfa

3.Kategori (10 puan): Adında ÇOCUK kelimesi geçen veya ÇOCUK'lara dair bir kitap.

4.Kategori (10 puan): Adında yada kapağında yada konusunda SAYILAR olan bir kitap.
Bir Adım Geriden/ Henning Mankell
 
5.Kategori (10 puan): Kitabın/Yazarın isminde His-Duygu kelimesi olan bir kitap.
Nefes Nefese/ Ayşe Kulin ???

6.Kategori (10 puan): Biyografi yada Otobiyografi türünden bir kitap.
Bir Dinazorun Anıları/ Mina Urgan/YKY/ 353 sayfa

7.Kategori (10 puan): Nobel/Plutzer Ödüllü bir yazardan bir kitap.
Muhteşem Ambersonlar/ Booth Tarkington/ Ağaoğlu Yayınevi/ 286 sayfa
 
8.Kategori (10 puan): Kitabın isminde bir Yiyecek/İçecek geçen yada yiyecek/içeçek ile ilgili bir kitap.
Portakal Ağacında Oturan Kadın/ Gioconda Belli/Papirüs/356 sayfa

9.Kategori (10 puan): Kitabından adında Sağlık ile ilgili kelime geçen yada konusu Sağlık olan bir kitap.

10.Kategori (10 puan): Ulu Önder Mustafa Kemal ATATÜRK ile ilgili bir kitap.

11.Kategori(her kitap 10 puan, ekstra 20 puan): Kapağındaki baskın rengin YEŞİL olduğu iki kitap.
Ben Malala/ Malala Yusufzay, Patricia McCormıck/ Pegasus/240 sayfa
12.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 30 puan): Bir Kadın yazardan üç kitap, yada üç KADIN yazardan birer kitap.
Aşk Tanrıçasının Yemek Okulu/ Melissa Senate/ Martı/ 372 sayfa
Yıldızlı ve Yağmurlu Geceler/ Maeve Binchy/Doğan Kitap/ 248 sayfa
Ustam ve Ben/ Elif Şafak/ Doğan Kitap/472 sayfa
 
13.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 30 puan): İSVEÇ/İZLANDA/İRLANDA'lı yazarlardan birer yada birinden üç kitap.
Yanlış Yol/Henning Mankell/ İsveç / Altın Kitaplar/415 sayfa
Wakefield Papazı/  Oliver Goldsmith İrlanda/ MEB/180 sayfa
Bir Kadın Yarattım/ Bernarrd Shaw/ Altın Kitaplar/118 sayfa

14.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 30 puan): Üç kitaptan oluşan bir ÜÇLEME yada bir serinin üç kitabı.
Kara Kule Serisi/ Stephen King/
Silahşör/ Altın Kitaplar/ 240 sayfa
Üç'ün Çekilişi/ Altın Kitaplar/ 479 sayfa
Çorak Topraklar/ Altın Kitaplar/543 sayfa
 
15.Kategori (her kitap 10 puan, ekstra 30 puan): Kendinizin belirleyeceği bir temaya uygun üç kitap.


Yorumlar

  1. ben de bazı kategorileri yazdım ama yayınlamıyorum :) bana belli olmaz değiştiriveririm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimki de değişebiliyor. O zaman listeden düzeltme yapıyorum.

      Sil
  2. iyi okumalar :-)) kara kule serisi King'in sevemediğim tek kitabıdır..

    YanıtlaSil
  3. mankel pek seviyom :) kara kule güzeeel :) mina urgan ın kitabı pek hoş :)

    YanıtlaSil
  4. Mankell hiç okumadım ben. Kara Kule de umarım vardır kütüphanede. Bazen sistemde var grünen oraya gidince bulunmuyor.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder