Tarla mevsimini açtık

2021 yılı için tarla mevsimini de açtık bakalım. Hafta sonu yasakları bizi epey düşündürüyordu bu yıl. Geçen yıl epey eziyet çektik çünkü. Benim çiftçilik belgem var, eşim ve ben rahat gidebiliyoruz ama çocuklara yasak. Cumartesi bahçede asma budarken aşırı soğukların geldiği haberini okuyunca aniden pazar günü için izin alalım diye konuştuk. Ama işte karakola gidip izin almak (cidden ters ve kaba davrananlar vardı) canım istemedi. Netten deneyeyim dedim. İçişleri bakanlığının bir linki varmış oradan başvurdum. Hoş izin nedenleri arasında tarım olmadığı için umutsuzdum ya 10 dk. kadar sonra Buca Kaymakamlığı'ndan arandım.

Arayan kişi izin istğimi reddetttiğini bizim zaten gidebildiğimizi söyledi. Ben geçen yıl yaşadığımız sıkıntıları vurgulayınca genelgenin değiştiğini çocuklar bizimle olduğunda gidebileceklerini söyledi. Sonuçta pazar günü Buca Zeytineli Köyü arasında seyahat ettik ve hiç denetime denk gelmedik.


Bizi kapıda karşılayanarkadaş. Kendisini o kadar sevdik ki Deniz'in yardımı ile dut ağacına taşıyıp epey bir çekim denemesi yaptım. 

Hava her ne kadar güzel gibi görünse de aşırı rüzgar vardı malesef. Buranın rüzgarı fenadır. Denizden gelen serin hava, açık alan epey üşüttü bizi. Tarla biraz göl modundaydı, çapa yapamadık. Sadece asme ve biraz zeytin budama yapılabildi. 


 

Bu geçen yıl bahsettiğim tarlaya geçişi engelleyen kanalları açanların tarlası. Bu evi çekmeyi çok seviyorum. Özellikle yıldız pozlarken bana iyi bir ön plan oluşturuyor.




 Tarladan Urla'ya geçtik. Yine denetime denk gelmedik. 2 gün kalırız derken 4 gün de Urla'da kaldık. Temiz hava, sessizlik, her gün sahilde uzun yürüyüş....Malesef yine aşırı rüzgarlı bir hava vardı. Benim gibi migren sıkıntısı çekenler bilir lodos yıkıyor insanı. Her ne kadar tavsiye edilmese de ben inatla her gün sahil yürüyüşümü yaptım ve 5 gün boyunca şiddetli ağrı ile boğuştum. Ama işte deniz....



Yorumlar

  1. arkadaş çok tatlıymış:)) keyifli çalışmalar tarlada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çokkkk. Deniz'le zarar vermeden ağaca taşıyıp fotoğraflarını çektik.

      Sil
  2. Fotoğraflar harika:-)) Sanırım Şubatın sonuna doğru tüm çiftçiler için süreç yeniden başlayacak. İnşallah bu karışık meteorolojik durum kimseye sıkıntı çıkarmaz. Birde denetim işi benimde dikkatimi çekti. Geçen haftalarda şehirlerarası yolculukta bütün denetim noktaları boştu, vardır herhalde bir sebebi:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu dönemler artık başlıyor. Doğa uyandı. Hoş iklim bir tuhaf. Sel, dolu, hortum. Bizimkisi geçim amaçlı değil ya bu işten geçinenlerin işi çok zor. Denetim olayını ben de anlamadım. Geçenlerde bizim evin az aşağısında araçları yavaşlaktıp baktılar camlarından içeri tek tek. Ama hafta sonu Çeşme-Urla taraflarına giden yollarda denetim yoktu.

      Sil
  3. Ağaçta kaybolmuş bildiğin.
    Çocukların yasağı da garip geliyor bana. Annebaba ile gidebiliyor ans tek olmuyor. Zaten çocuk tek başına nereye gidecek ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bize de ya geçen yıl polisler kesinlikle karşı çıkıyordu. "götürmeyin, bırakın evde" bir de ters ve kaba davrananlar çoktu nedense. Bizim çocuklar büyük evde kalabilirler sıkıntı o değil ama yardımcı oluyorlar. Ayrıca temiz hava, zaten kimse yok ve özel arabamızla gidiyoruz.

      Sil
  4. ne güzel fotoğraflar :) kolay gelsin çok çok ve geçmiş olsun migren için o ağrıyı yaklaşık dokuz gün boyunca çektim ya geçenlerde hala korkuyorum yine olursa diye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Migren fena. Ara ara bende de böyle uzun ataklar oluyor. Ağrı kesiciler artık mideme de zarar vermeye başladı sanırım. Kullanmasasm bir yerden sonra dayanamıyorum.

      Sil
  5. urla hani akrabalarda kaldınız de mi, geçen seneki tarla davası eveeet yaa :) oh ne güzel ya tarla işleri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında eşimin aile evi. şu an aktif olarak ablası yaşıyor. Bizler gelip gidiyoruz arada. ben evim evim güze evim modunda bir insanımdır. Her ne kadar Devrimlerinolsa da başka yerde rahat edip uzun kalamıyorum.

      Sil
  6. Bereketi bol olsun toprağınızın Adamevsimi.
    Yine fotoğraflara hayran hayran baktım.
    Toprakla ugrasamayan biri olarak ellerinizi sımsıkı sararım 🍀
    Selamlar. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol:))) Toprakla uğraşmak keyiflidir, hoş bizim işler biraz çok ama yine de güzel iş.

      Sil
  7. Ay çok kolaylıklar dilerim Saadet, inşallah herşey yolunda gider ve tüm işlerinizi rahatça halledersiniz. Ne zaman tatile gitsek, bı kertenkele bulur bizi. İsmi hep oscardir ve gidene kadar sürekli takip ederiz. Sizinki de pek sekermis🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:)))) Genelde geko denenlerden oluyor tarlada. Bu biraz daha büyükçeydi. Daha büyüğüne de denk gelmiştim de arkadan azıcık çekebilmiştim, kaçtı velet.

      Sil
  8. Doğa gibisi var mı fotoğraflar mis kokuyor :)

    YanıtlaSil
  9. Gözünüz aydın. Ben de bahçe işlerim başlasa diye bekliyorum ☺️

    YanıtlaSil

Yorum Gönder