Karanlıkta Kalanlar/ in Darkness

Almanya'nın pek çok ülkede Yahudilere uyguladığı insanlık dışı uygulamaları anlatan çok film var. Ben bu konuda epey bir film izledim sanırım. Yine bunlardan biri Polonya yapımı 2012 yılına ait bir film Karanlıkta Kalanlar.


 

Nazi işgali altındaki Polonya'nın Lvov kentinde geçiyor olaylar. Lağım işçiliği ve küçük çapta hırsızlıklar ile ailesine bakmaya çalışan Leopold Socha, bir gün bazı Yahudilerin kanalizasyona delik açtıklarını farkeder. Bunu Almanlar'a şikayet etmemek için onlardan her ay para almaya başlar. Alman saldırısı başladığında da anlaştığı 11 kişiyi kanalizasyonun güvenli yerine taşır ve onlara yiyecek getirir. 

Başta tamamen para için başladığı iş onun vicdanını harekete geçirir ve her türlü ölüm riskine karşı onlara sonuna kadar yardım eder.

Film gerçek olaylara dayanıyormuş.Ölümden kurtulmak için kanalizasyonda yaşamaya çalışmak. Işıksız, yeterli gıda ve hava olmadan. Yaşam tutunmak için tiyatro oynamak, makyaj yapmak...hele Almanlar kenti terkettikten sonra aile kanalizasyondan çıkartılınca Socha'nın "işte benim Yahudilerim" diye insanlara göstermesi çok güzel bir sahneydi.

 


 

Yorumlar

  1. Bu konu üzerine yapılacak ne filmler ne de yazılacak kitaplar hiç bitmeyecektir. Tavsiye için sağ olun.

    YanıtlaSil
  2. Hocam polonya dedin, aklıma direk piyanist geldi ya valla... Ne güzel filmdi...

    YanıtlaSil
  3. hayat güzeldir filmi geldi aklıma çok fazla film var bu konuda ama bu filmi düşündükçe bile ağlayasım geliyor hala. karanlıkta kalanları duymamıştım izleyeyim ben de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemiştim o filmi de. Bu konuda epey film izledim sanırım.

      Sil
  4. polonya sineması pek severim, tenk yu izliceeem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güzel örnekleri var. Senin kadar hakim değilim film olayına öğrenme aşamasındayım.)))

      Sil
    2. o zaman bak, yönetmen yönetmen izle, bir yönetmen seç bütün filmlerini izle sonra öbür yönetmene geç :) ülke de ikinci tercih olabiler :)

      Sil
  5. Arazılere çukur kazıp oralara saklananlar olmuş üstünü yine çimenden filan yapılan kapakla kapatıp. Gerçekten çok zorluklar yaşamıslar bu konuda film kitap yap yap bitmez.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder