İki eski film



 Roma Tatili, sevimli bir film. Filmde, bir ülkenin güzel genç prensesi olan Ann, uzun bir Avrupa gezisine çıkmıştır. Roma'ya geldiğinde ise içinde bulunduğu durumdan sıkıldığı için bir gece kaçar. Dışarıda paparazzilik yapan genç gazeteci  Joe Bradley ile karşılaşır. Doktoru sakinleştirici verdiği için gazetecinin evinde uyuyakalır. İşte bundan sonrasında da bir günlük keyifli bir Roma tatili yaşar ikili.

Keyifli bir filmdi.  Audrey Hepburn için bile seyredilir.

 



Bay Hulot'un Tatili ise komedi olmasına karşın diyalog çok çok az. Biraz Charlie chaplin havası var sanki. Bay Hulot'nun beyazperdedeki serüvenleri komedi sinemasının başyapıtları arasında sayılıyormuş. Ben bir tavsiye üzerine izlemiştim. Sonradan araştırdım bu karakteri. 

Filmde neredeyse hiç konuşmayan ama gürültüsü ile epey rahatsız edici olabilen Bay Hulot var. O dönem için oldukça antika arabasıyla deniz kıyısındaki otele gelir ve tatilcilere keyifli anlar yaşatır. Filmde Jacques Tati'nin senaryo yazarı, yönetmen, yapımcı ve başrol oyuncusu. 


Yorumlar

  1. İçinde Roma'nın olduğu film her türlü güzeldir diye düşünüyorum :)) Teşekkürler tavsiyelerinize...

    YanıtlaSil
  2. İlk filmi hatırlıyorum, çocukluk yıllarımda televizyonda kim bilir kaç kez izledim :)
    O filmlerin tadı bir başka ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski bir film ama ben seyrettiimi anımsamıyorum. İzlemesi çok keyifliydi.

      Sil
  3. Bazı filmler dediğiniz gibi sadece oyuncuları için bile izlenebilir. Sağolun film tavsiyeleri için:-)

    YanıtlaSil
  4. Aa roma tatili çok severim ya internette bulup izleyeyim yine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benzer filmleri de bulup izlemeli. Ben epeydir eski film izlememiştim özlemişim.

      Sil
  5. Roma Tatili'nin afişi bile kitap kapağı gibi :)

    YanıtlaSil
  6. Roma Tatili'ni izledim sanırım. Filmin Roma'da çekilmesi yeterli zaten:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski bir film izleyen epey kişi vardır. Ben izlememişim, atlamışım sanırım.

      Sil
  7. jacques tati, efsane yaa, trafik adlı filmini de izle :) roma tatili e tabi yani o da efsane klasik, bu filmde peck'e aşık olmuş o zaman bütün kadınlar :) ayy audrey hepburn'un charade adlı filmini izlesenee, sık sık izliyom gülüyüm been :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam izleyeyim onu da. Aldım notlarımı.

      Sil

Yorum Gönder