Biraz da doğadan....

Bahar ayları geliyor demek ki örtü-böcek mevsimi de açılıyor. Severim ben böcüleri. Kaprissiz mankenler. Tarlada kaldığımızda sabah erken böcek bulmaya çıkarım. Çiy damlaları, arasında güneş doğarken çok hoş kareler çıkabiliyor. Hoş bu vatandaşları görmek-çekmek için birazcık yerlerde sürünmek gerekiyor ya olacak o kadar.

Ben normal makina ve lensle yapıyorum çekimlerimi. Macro lensim yok. Bu da biraz ışık sıkıntısı ve gren-netsizlik getiriyor beraberinde. Özellikle sabah erken çekimlerde ışık yetmiyor. 

Bunlar geçen yıldan kareler. Yenilerini çekmeye başlarım az az. Yarın tarladayız gün içinde bakalım denk gelecekler mi?



Karahindiba çiçeği. Renk tonuyla birazcık oynandı.




Dağ çileğinin çiçeği dediler bunun için bana. 



Mantis
 

Yorumlar

  1. Resimler çok güzel, kaprizsiz manken ne hoş bir benzetme olmuş :)

    Ben de böcükleri çekiyorum, en çok kelebekleri..sürünme işi zaten işin özü:) fakat hala telefon ile..makinaya dair hiçbir bilgim olmadığı için yanasamiyorum, lensli makinalar da bi hayli pahalı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İyi bir telefonla da güzel çekimler yapılıyor. Ben telefon çekimine hiç alışamadım. Bir biçimde makinam oldu hep.

      Sil
  2. hepsi çok güzel ama son 2 sine bayıldım.

    YanıtlaSil
  3. Oldukça iyisin fotoğrafçılıkta bence

    YanıtlaSil
  4. Hepsi birbirinden güzel çekimler. Işığın yetersiz kaldığı zamanlarda, açık havada olsa dahili flaş ile yapılacak çekimlerden hiç beklemediğiniz kadar güzel kareler elde edebilirsiniz 🙏☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böcekler genelde sabah erken saaterde ortalıkda oluyorlar. Flaş onları kaçırtabilir. Çiçek çekimlerinde olabilir tabi ki. Bazen hareketsiz bir zaman bekliyorum bana alışsınlar diye.

      Sil
  5. üstten üçüncü kar tanesi miii :) sondaki ne şekerlik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın yazmalıydım. Kar görmedik ki çekek:((( Karahindiba çiçeği. Geçen yılki modellerimden biriydi. Bakalım bu yıl yine görürsen oynarım kendisi ile. Mantis de bir tür peygamberdevesi diye biliyorum. Henüz bana o kanatlarını açarak poz vermemiş olsalar da acayip havalı böceklerden.

      Sil
    2. aa karahindiba mııı ay bayıldım o zamansa close up çekince böyle oluyo demekkisi ben de deniycem bunu karahindiba çok severim deee :)

      Sil
    3. Evet. Biraz sulanmış ve yakından...

      Sil
  6. Her fotoğraf ayrı ayrı o kadar güzeldi ki aralarından seçim yapamadım :) Çok güzelleeeer...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumun için.

      Sil
  7. Size mi ait fotoğraflar ? Ne kadar başarılı... elinize sağlık gerçekten çok hoş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sadece kendi çektiğim fotoğrafları burda paylaşıyorum. Bir fark olmuşsa mutlaka belirtirim. Mesela eşim çeker bazen ya da çocuklardan biri. Bunu fotoğrafın altına yazarım zaten. Teşekkür ederim.

      Sil
  8. Fotoğraflar çok iyi gerçekten... Hem bu küçük arkadaşlarımızı fotoğraflamakta çok zevkli olmalı :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol:))) Evet ben seviyorum. Çekmediğim böcekler de var (kakalak, sinek) ne kadar net olursa olsun beni rahatsız eden böcekler yani.

      Sil
  9. Her zaman olduğu gibi yine güzel kareler, keyifli bir uğraşı. Bizler de keyifle sizi takip ediyoruz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederi. Kesinlikle çok keyifli bir uğraş.

      Sil

Yorum Gönder