Corona'lı bir kış nasıl geçecek bakalım...

Yaz bitti malesef. Hiç sevmediğim kış gümbür gümbür geliyor. Sonbaharı yaz havasında yaşayan İzmir bile soğudu. O yazdan çıkıp da kışa giriş yaptığımız zamanlar benim için facia. Özellikle son yıllarda nasıl donuyorum. Parmaklarım uyuşur resmen. Bunda kansızlığın önemi büyük tabiki. Bir ara 9'un altını gördüm, hapla yükselttim biraz bakalım. 

Neyse şu son haftalardaki tarla işlerinden başımızı kaldıramayınca "son bir kez denize girelim" diye mızıklayan ben için sezon kapandı. Hatta Mustafakemalpaşa Suuçtu Şelalesi'ne gidelim dediydim, bir ara hafta sonu yağmurluydu oraları şimdi de yasaklar geldi. O da gitti. 

En artık kar fotoğrafı çekeriz yağarsa...



 
Yeni yasaklar açıklandı. Normalde haber dinlemeyen ben canlı yayın açıklamasında ekran başındaydım. Yani açıkca "hafta sona sabah 10.00 akşam 20.00 arası sokağa çıkmak yasak" denildi. İyi. Ama sonra dışında ibaresi eklendi buna. Bu nasıl yasak orası ayrı tartışma. Zaten insanlar tüm günü dışarıda geçirecekse...20 yaş altına da yasaklar geldi. 

Okullar tamamen iptal, sınavlar kaldı. Deniz'ler daha hiç sınav olmadılar, süreç nasıl olacak belli değil. Kimi okullarda olmuş sanırım. Bir de bazı zincir özel okullar açıkmış. Açılmayan sınıflar bile. 8 ve 12'lerin gireceği sınavda nasıl büyük bir haksızlık yaratacak bu. Ki hala net olmayan köyler, tv olmayan evler, tableti-bilgisayarı olmayan çocukların olduğu bir ülkede...



Yorumlar

  1. kafam karıştı bu yasaklar konusunda nedense senin tabloya göre hafta sonu 10 dan önce yasak 20 den sonra yasak arası serbest mi şimdi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasaklar bir tuhaf yine. Zaten epey bir esprisi yapıldı nette bunun. En son öyle dediler. Cumartesi-pazar 10.20 arası çıkacakmışız sokağa, arasında evdeyiz. Pazar 20.00'de biter sanırım yasak sonrası pazartesiye giriyor. Yeni yeni genelgelerle eksikleri tamamlıyorlar ya onları kaç kişi görüyor bilmiyorum.

      Sil
  2. Kış geldi bağıra bağıra... Sanki yazın çok gezmişiz gibi evlere kapanacağız dedim geçen gün, balkonlarımız vardı dediler. O bile ne nimetti bizim için...
    Hayırlısıyla kazasız belasız sağlıkla atlatsaydık şu kışı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bahçe, balkon bizie tarla bitti. Evde 2 ergenle bir kış. Koca kişisi işte benim. Onlara esnek çalışma bile yok.

      Sil
  3. çok fena gidiyor bu salgın. izmirden annemler diyor, ege ve dokuz eylül hastanelerinde yatak yokmuş hiç, yani hasta olsan gideceğin yer yok, covid testine de gidemiyorsun :) seneye kasıma dek geçmez deniyor. neyse umudumuz aşı artık :) hadi yaza az kaldı beee gircen denizeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ege rutin polikklinik randevularını da iptal etmiş. Dokuz Eylül bitik zaten. Yaz neyse bir şekilde hava alıyordu insan. Ama kış daha zorlu olacak. Corona dışı hastalıklar ne olacak bilmem. Ben evde rsmen çocuklara her gün bitki çayı, zenzefil dayamaya başladım. Kendim de karıştırıp karıştırıp içiyorum. Bağışıklığı güçlü tutmalı.

      Sil
  4. Bu yorumu parmaklarım üşüye üşüye yazıyorum... Yani, ne kadar zor şartlarda yorum yazdığımı söylemek için demiyorum tabii :) İlkbahar gelse de ısınsak :) Geçecek bu günler :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma ben de o haldeyim. Son 2-3 yıldır böyle. Resmen morarıyor parmaklar ev halkı benim kadar üşümüyor.

      Sil
  5. Anlayana aşkolsun, artık hiç çıkmamaya çalışmaktan başka çare yok. Salgından öte kıran gelecek topluma neredeyse bu gidişle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ilk anda tv de açıkladıkları ile sonra parça parça değişiklikler....bir de kreşler ana okulları kapandı çalışan annelerin küçük çocukları ne olacak? 5 bilinmeyenli denklem bizim yasaklar...

      Sil
  6. yasaklar gerçekten kafa karıştırdı hafta sonu toptan yasak olsaydı yine bir derece ama bu şekilde çok bir faydası olur mu göreceğiz bakalım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de öyle anlamıştık önce, yani gündüz yasak. Bu durumda zaten normal hayat devam edecek. Kaç kişi gece hayatı yaşıyor ki artık? Hem corona korkusu, hem kötüleşen ekonomi zor yani...

      Sil

Yorum Gönder