Yağmur


 Ne çok özledik yağmuru, toprak kokusunu. İzmir nihayet yağmuru gördü. Hoş bundan önceki hafta 2 kez meteoroloji gelecek, fena gelecek gibi açıklamalar yapmıştı ama bizi teğet geçmişti. Toprak kurudu, çatladı, bitkiler toz kapladı...

Perşembe günü yine kuvvetli sağanak dendi. Bizim oralarda mıy mıy yağıyordu. Malum online eğitim var. 2 çocuk derste ben photoshopla falan uğraşıyorum. Bir anda benim olduğum odanın penceresinden gürültüyle birlikte ışık parlaması oldu. Gökgürültüsü değil. Deniz silah patladı dedi. Hızla şalteri indirdik, modemin fişini çektik...neyse yarım saat sürmedi. Bir zaman sonra herşeyi açtık. Bizim internet yok. Akşama gelmeyince aradık. Yenice yapıldı işte. 

Valla ne alışmışız internete. Elektirik gibi onsuz yapamıyoruz. Hoş bunda online eğitimin etkisi de büyük. Dün Ada kendinden girdi ya düzelmese pazartesiye yetmezdi. Deniz benim ceple bağlandı. Birinin 8, birinin 4 ders canlı yayın kota mı dayanır..

Hoş bizimki kısa süreliğine. Nete bağlanamayan çocukların eğitimi ne olacak bilmem. Aynı şartlarda girdikleri yarışta eksik bilgi, eksik motivasyon, eksik donanım...

Yorumlar

  1. Bu sene yağmur ne kadar çok özletti kendini. Penceremin önünde ki, yaprakları bir karış tozla kaplanmış ağaca baktıkça, içim acıyordu. Şimdi tüm yaprakları pırıl pırıl oldu. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok özledik hem de. Bizim ev bahçeli ama şebeke suyuyla suluyoruz. Ekonomik olarak da yükün tutuyor. Ki yetmiyor da. Ev cadde üstünde nasıl toz oluyor anlatamam. Arada hortum tutup yıkadığımız oluyor ağaçların yapraklarını.

      Sil
  2. Büyükler neyse de bir çocuk herhangi bir şeyden mahrum olduğunda çok üzülüyorum. İlla ki o eksik bir şekilde giderilsin istiyorum. Bırak interneti, evinde teknolojiyle alakalı hiç bir şey olmayan çocuklar var hala ve onların nasıl eğitim alabileceği hala muamma. Aslında koyler şehir gibi değil, virüs kontrolü orada daha rahat, atama bekleyen ogretmenleri köylere atasalar ve en azindan o kesimlerde yüz yüze eğitim devam etse çok iyi olacak bence. Tüm köylere internet ve tablet diye ugrasilacagina bir öğretmeni maaşa bağlamak çok daha akıllıca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin gibi düşünüyorum ben de. Nasıl eğitim alacaklar? Nasıl akranlarına yetişecekler? Ciddi anlamda aile desteği ya da çok çok zeki olup aradan sıyrılarlar. Köy konusu bizim evde de sıklıkla konuşuluyor. Virüs varsa bile çoğuna bulaşmıştır. Küçücük yerler. İlla eğitim başlatılır başlatılır da ne kadar eğitimli nesil isteniyor.

      Sil
  3. Izmirin neresindesiniz. Ben de bornovada yaşıyorum.🎈🎈🎈 mis gibi kokuyor degil mi yağmurdan sonra... heryer... Ben de severim o kokuyu. Allah tüm öğrencilerimizin ve velilerin yardımcısı olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buca'da oturuyoruz biz. Bizim ev bahçeli, yağmur sonrası mis gibi kokuyor toprak. Bitkiler temizleniyor, çiçekler kendine geliyor. Kuraklıktan çiçek açmaz olmuştu.

      Sil
  4. üniversiteler de kaldı onlayn da :) oooo evde aksiyon :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev bu ara hep aksiyon dolu. Sıkılanı bekleriz. Arada koca kişisine carlıyorum.. "sen işte rahatsın ben bu ikisiyle evde neler çekiyorum" diye. Valla bazen aşırı yorucu oluyorlar.

      Sil

Yorum Gönder