The Warden


The Warden/ Hapishane Müdürü bir İran filmi. Bu güne kadar seyrettiğim İran yapımı filmlerden biraz farklı. Film tek bir mekanda hapishanede ve birkaç sattlik bir zaman diliminde geçiyor. Ama kesinlikle durağan ve sıkıcı değil.


Filmin daha en başında yağmur altında darağacını söken birilerini görüyoruz. Sonradan anlaşılıyor ki hapishane oradan yol geçeceği için tahliye ediliyor. Hapishanenin başarılı müdürü tahliye sırasında emniyet müdürlüğüne atandığını öğreniyor. Hayatının en mutlu anlarını yaşarken taşınmaları sırasında mahkumlardan birinin firar ettiğini öğreniyor.

Bu andan sonra da mahkumun nerede olduğu, nasıl kaçabildiği yönündeki soru işaretleri, beyin jimlastiği hiç inişe geçmiyor.


İran filmlerinde hep gördüğümüz başı kapalı kadın figürünün dışında gayet modern giyimli, makyajlı kadın oyuncusu dikkaç çekiyor. 

Yorumlar

  1. Aaa konu ilginçmiş... akıl oyunu var içinde çok film.izlemesem de konusu hosuma gitti

    YanıtlaSil
  2. beğenerek izlemiştim farklı bir filmdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. En azından İran sinemasından beklenti bu olmuyor.

      Sil
  3. konu oldukça ilginç geldi bana izlenebilir...

    YanıtlaSil
  4. oooo aldım listeyeee yaşasın iran sinemasııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu dönem ben de keşfetmiş oldum İran sinemasını. Epey izlediğim film oldu

      Sil

Yorum Gönder