Corona günleri- ev yapımı ekmek-


Uzun uzun devam edecek gibi görünen  corona günleri sürüyor. Haliyle çocuklar sürekli evde. Alışveriş dışında evden pek çıkılmıyor artık. Devrim bu hafta nöbetli çalışma düzenine geçti. Ara ara evde oluyor. Evde üç erkek olunca yeme içme işleri bolca oluyor haliyle...

En temel gıda da sarım ekmek. Daha nce hazır ekşi mayalarla denemiştim pek güzel olmamıştı. Arada mısır ekmeği denemelerim de var. Bu tarzı pek yapmamıştım. Bunda hamurişi yapmayı sevmemenin de etkisi var tabiki.

Nette dolanarak denediğim ekmek bu kez pek güzel oldu. Taze çıtır çıtır çocuklar da pek sevdiler. Bu ilk yaptığım ya dün sabah kahvaltıya sıcak sıcak bile yaptım. Kendimi aştım yani.

Ara ara ev çekim denemeleri yapıyorum. Bunu da çektim bu kez.


8 su bardağı un, 3.5 su bardağı sıcağa yakın su, 2 tatlı kaşığı kuru maya, tuz, 1 çorba kaşığı kadar şeker. Bunlarla cıvık bir hamur hazırlıyoruz. Benim mayalı hamurlarda kullandığım sıkı kapaklı bir kabım var. Onu kapatıp üzerine bir örtü örttüm. 2 satta sonra havasını indirip yeniden az yoğurdum. Tekrar kapattım. Bu işlemi akşamdan yaptım yatarken hamuru dolaba kaldırdım. Sabah kalktığımda da yeniden havasını alıp tepsiye aktardım. 1 saat de üzeri örtülü orada mayalandı. Sonra pişirdim. Pişirirken fırına içinde su olan bir kap koydum.

Yorumlar

  1. süper ben de dün yaptım.. hem de vakit geçmiş oluyor yaparken...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama kilo sorun olacak gibi biz de sürekli bir şeyler oluyor malesef...

      Sil
  2. Çıtır çıtır çok güzel gözüküyor. Ben bu topa hiç girmedim, arada özenmiyor da değilim ama başka bahara deyip erteliyorum hep :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında pek çok hamurişinden kolay. Bekleme süresi var sadece. Kurabiye gibi tek tek şekil derdi yok mesela. Aslında ben de yapmazdım de. Ne bileyim dışarıda yapanlar ne kadar dikkatli? işte artık ne kadar devam edebilirsem.

      Sil
  3. Ellerine sağlık ayrıca afiyet olsun

    YanıtlaSil
  4. heey hahaa sen de uydun yani evde ekmek modasınaaaa :)

    YanıtlaSil
  5. Cidden güzel oldu. Hatta bu ilk yaptığımın fotosu. Dün üçüncü kez yaptım...

    YanıtlaSil
  6. Fırıncılar ekmeği bırakıp un satmaya başlamışlar. Elinize sağlık, evde ekmek, yoğurt yapmak bir başka güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duydum ben de ama şimdilik marketlerde buluyorum unu. İlk zamanlar insanlar bir stokçuluk olayına girdi ya normalleştik sanki artık.
      Yoğurt yıllardır ev yapımı bizde. İzmir'e taşındığımızda yakınlarda bir çiftlik olduğu öğrenmiştik yıllardır oradan alıyoruz.

      Sil
  7. Elinize sağlık. Yarın biz de kuru üzümlu ekmek deneyeceğiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak o da güzel olur. Ben arada cevizli yaptım o da iyiydi

      Sil

Yorum Gönder