La trinchera infinita-Sonsun Siper



Yine yaşanmışlık yine tarih kokulu bir film var. La Trincheara İnfinita/Sonsuz Siper, İspanya'da iç savaş ve sonrasını konu ediniyor. Yıl 1936, faşizm tarafından ele geçirilmiş bir ülke ve hakkında ölüm emri verilmiş insanlar...

Bu kişilerden biri olan Higinio Blanco yeni evlidir ve bazı arkadaşları gibi direnişçilere katılmak yerine evinde saklanmayı tercih eder. Bir kaçma girişimi başarısız olmuştur zaten.



Önce evnini mutfağındaki bir çukurda saklanır. Epey bir zaman sonra Higinio'nun babasını da durumdan haberdar ederler ve onun evinde yeni bir duvar örülür. Higino'nun 33 yıl süren saklanma macerası bir yatak genişliğindeki o dar koridorda başlamış olur.


Film uzun, 2.5 saat. Aynı zamandra biraz klostrofobik. Sürekli dar alanar, karanlık ortamlar. Her ne kadar Higinio'nun karısı Rosa, dışarıda yaşasa da o da kocasına bakmak için sürekli orada. Hayallerini bir kenara atmasına karşın filmin bir sahnesinde kocası tarafından suçlanması ise fenaydı.

Kadın çok istediği çocuğa kocasının karşı çıkmasına karşın sahip olup yeğeni gibi büyütüyor ancak. Adam bir noktada 'çocuğun benden olduğu ne malum' moduna getiriyor olayı. Hay bu erkeklerin diyor insan orada...

Filmin sonunda verilen bilgiy göre çok sayıda kişi o dönem evlerinde saklanmış. Belki bilindi bilinmezden gelindi. Sonuçta iyi film....



Yorumlar

  1. demiştim send iyi filmler oluyoo, hem ispanya sinemasını çok severim hem de filmin anlattığı bu dönemi. oleeey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol, sağol. Kötü film tabiki olur da biraz da tarz-tercih sanırım. Demek ki aynı şeyleri seviyoruz genelde. Ben de senden ve birkaç arkadaşın sitesinden yararlanıyorum bu konuda.

      Sil
  2. o durumda olmak gerçekten o durumu yaşamak ne kadar kötüdür

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten adam af çıktıktan sonra bile sığınağından ayrılmak istemiyor

      Sil
  3. Sonsuz Siper filmini izlemedim. Daracık alanda yıllarca kalmiş olmak adami akil sağlığından etmiş sanırım. Merak ettim şimdi, bulup izlerim ☺

    YanıtlaSil
  4. Ben bu filmi duymamışım hiç Saadet, konusu hoşuma gitti. İzleyeyim ben bu filmi

    YanıtlaSil
  5. başarılı bir yazı olmuş dikkatimi çekti doğrusu izlemeye çalışacağım

    YanıtlaSil
  6. Bu ara evdekiler belirliyor ne izleneceğini. Iyi ki bloglar varda yazıyorum. Gece zaman kalırsa freud a basladim sardi bayağı.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder