Pergamon Antik Kenti ve yansımalar


Bergama gezimin keyifli fotoğraflarından bir kısmı daha. Güneş olmadığı için biraz mutsuz olsam da yansımalarla doldurdum o gün cebimi.

Pergamon Antik Kenti'nin tarihinin Tunç çağına kadar gittiği düşünülüyor. Her ne kadar bugün pek çok eser kalmamış olsa da Mısır da bulunan 500 bin kitaplı İskenderiye kütüphanesinden sonra, II.Eumenes tarafından yaptırılan 200 bin kitaplı Anadolu’daki en büyük çaplı kütüphaneye sahip olduğu düşünülüyor.

10 bin kişilik tiyatrosu, tapınakları, dükkanları Zeus Sunağı (her ne kadar Berlin müzesinde olsa da) ile oldukça büyük bir yerleşim yeri Pergamon. Ben bugün kapalı bir havada ama yağmur sonrası oluşmuş su birikintilerinde çektiğim kareleri paylaşmak istiyorum.





Yorumlar

  1. Yağmurlu havada bile güzel gözüküyor pergamon,resimler harika olmuş,emeğinize sağlık..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güneş elbette daha iyi fotoğraf açısından. Ama yağmurun getirileri de olmuyor değil...

      Sil
  2. Off çok güzel fotoğraflar, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. aklımda olsun, kuru havada gideyims :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıcak olsun ona dikkat et yeter:))) Tepede ya fena üşüdüm o gün ben.

      Sil
  4. Yıllar sonra geçtiğimiz yaz yeniden gittik Bergama`ya. Çok sıcak bir temmuz günü. Arasını bulmak lazım böyle yerler için. Nisan-mayıs, eylül-ekim gibi aylarda yağmur yoksa şahane geziliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de bahar ayında yeniden istiyorum gitmeyi.

      Sil
  5. Bence yağmur sonrası için harika birçekim olmuş.. elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Şans işte. Bazen gittiğiniz onca yola karşın hava ve çekilecek mekanın durumu hiç müsait olmuyor

      Sil
  6. Hepsi de birbirinden güzel. Bergamaya çok küçükken gitmiştim unuttum tabii 🙈🙈🙈

    YanıtlaSil

Yorum Gönder