Bugün mutfak marifeti benden değil


Hani diyeceğim minik elleriyle yufka açtı diye ya artık Deniz'in elleri pek de minik sayılmaz. Hatta evin en minik elli-ayaklısı ben kaldım.
Yeni değil bu kareler. Yazın esti Deniz bize baklava açtı. Tarif vermeyeyim, biz netten baktık oradaki ölçülerle hamur yoğurduk. Dedim ya zaman geçti unuttum ben ölçüleri. Daha önce de denemişti ya o epey zaman önceydi. Bu kez epey profesyonel yaklaştı işe.

Hamuru yoğurup bezeleri hazırladım gerisine karışmadım ben. (temizlik tabi ki bana kaldı) Fotoğrafa pek izin vermiyor işte bu kadarcık çekebildim. Gayet ince ince açtı yufkalarını. Şu tabak gibi açıp sonra aralarına nişasta ile koyarak hepsini büyüttükleri teknikle yaptı. Kesme kısmında biraz çuvllamış olabiliriz:)))


Yalnız çalışırken duymalısınız Deniz'i. Ne varmış yufka açmakta? Nesi zormuş? Yine yaparmış vakti olunca...


Üste kızarmış, altta ağdalanmış hali. Lezzeti ile bu işi bilenlerden tam not aldı. Biraz hamurlaşmış o da benim ağdayı sıcak koymamdan olabilir dendi. Eh ben bu işi bilmiyorum.




Ben poğaça yapmıştım. Hamurumdan arttı onu da börek olarak açıverdi vatandaş:)))

Yorumlar

  1. Bayılıyorum böyle marifetli yavrulara. Sizi de tebrik ederim anneciği. Enfes olmuştur, elleri dert görmesin <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben de bayılıyorum. İyi oluyor bazen. Hem kendi işini de halleden büyüdüğünde.

      Sil
  2. Selam, blogunuzda yorum kısmını bulamıyordum bir türlü. Sonunda tıklaya tıklaya denk getirdim :))
    Deniz kaç yaşında bilmiyorum ama harikalar yaratmış bana göre :) Bu yaşta yapamam cesaret edemem. Afiyetle yiyin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir kişiden daha duydum bu yorum sıkıntısını. Teknik olaylar bana o kadar uzak ki. Bir zaman ayırıp iyice karıştırmam gerekiyor bloğu.
      Deniz 14 yaşında. Bu yıl liseye başladı. Sever mutfak işlerini. Tek sıkıntı biraz fazlaca tin tin. Bazen canını çıkartır insanın titizlikten.

      Sil
  3. Elinize sağlık. Tatlılar, hamur işleri, hepsinin yapması da yemesi de hoşluk veriyor. Nedendir bilinmez sağlıklı gıdalar bunların yerini dolduramıyor bir türlü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sormayın biz evcek seviyoruz malesef bu yeme işini. Hoş ben şerbetli tatlı tüketmem ya yine de kötü zevkler bunlar.

      Sil
  4. Ooo eline sağlık Deniz in maşallah 😊

    YanıtlaSil
  5. Baklava çok güzel olmuş bence. Vakit alıcı olduğundan ben hiç yapmam, Deniz bize de gelsin :) Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İleteyim diyeceim de gizli paylaşım yaptım. Kızıyor bana. Zaten fotoğraf da çektirtmiyor pek. Ama bilmiyor ki bunlar keyifli paylaşımlar...

      Sil
  6. Kesme kısmı hiç mühim değil bence, yemin ediyroum ağzım sulandı...
    Ev baklavası özlemişim ben ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))))))))))) Evde yapılan baklava, börek başka olur. Ben börek olayını daha çok severim. O kısmına sevindim...

      Sil
  7. ha haa maşallah maşallah gözümüz gönlümüz açıldııı :)

    YanıtlaSil
  8. Emek var neden güzel olmasın :) Çok küçükken erişte açmamıza izin verirdiler , sonra unutuldu gitti. Annemle komşu işin uzmanı olunca öğrenme gereği duymadık. Ta ki annem ameliyat olana kadar. Komşu başımızda iki beceriksiz kardeş oturduk uğraştık. Arkamızı toplayan olunca güzel oldu. Komşunun ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer işler değil ama hamur açmaya benim de hiç girişimimi olmadı. Pek yeteneğim de yok sanırım. Ama Deniz hevesli. Yetenekli de. Erişte denemesi de düşünüyoruz da çocuğun dersleri ağır...

      Sil
  9. Ellerine sağlık Deniz'in.. Ben bile üşenirim valla..:) Üşenmemiş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üşenmedi. Hem sever yemesini hem de titiz olduğu için dışarıdan alacağına kendi yaptığını tercih eder.

      Sil

Yorum Gönder