Anne elinden erişte


Evet hırsızlık olayını mahkeme aşamasına kadar rafa kaldırıp normale dönelim artık. Hayat beklemiyor. İşler çok...

Geçen hafta annem eriştemi yapıverdi. O kadar şey yapıyorum ya yufka açma bana o kadar uzak ki.  Hatta geçenlerde haşhaşlı birşeyler yapayım diye yufka açmayı denedim benim ufaklık beyenmedi. Onun yaptığı daha güzelmiş.


Neyse annem sağolsun bu yıl da eriştemi halletti. O açtı ben kestim. Sonradan annemin eriştesini de yaptık.
Tarif derseniz; Yumurta sayısı önemli. Ben 20 yumurtadan yaptım. Yumurtaları bir kaba kırıyoruz. Aynı oranda su ekliyoruz. Un, tuz ve iyice yoğuruyoruz. Biraz sert bir hamur. Dinlenince iyice oturuyor kıvamı. Bu miktardan 4 kilo erişte oldu.



Yorumlar

  1. Her yaz köyde toplaşıp kışa hazırlık için yaparız biz de. İnce ince kesmede iyiyimdir :) Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Çok ince kesmediğim için annemden arada uyarı aldığım doğrudur.)))

      Sil
  2. Eşim görmesin, bayılıyor o da bu işlere. Yeni tarhana yaptı, kilolarca. Beli ağrır, ayağı ağrır ama bırakmaz bu işleri. Ben geniş kesimli taze makarnayı daha çok severim, İtalyan usulü. Elinize sağlık, afiyetle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Kışın rahat oluyor bu hazırlıklar. Taze sebzelerle yapıyoruz sonuçta. Bizde tencere yemeği önemlidir. Çocuklar, hiç hazır gıdaya alışmadılar. (tabiki okulda oluyor arada) Elimden geldiğince hazırlıyorum ben de...

      Sil
  3. oh baya yapmışsınız elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun. Anca yetiyor. Çocuklar çok seviyorlar erişteyi. Alıştılar makarnayı istemez oldular.

      Sil
  4. afiyetle yersiniz inşallah canım

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık anneciğinin. Bizde de annem yapar eriştelerimizi.

    YanıtlaSil
  6. ooooo geçenlerde de pekmez filan oh valla çiftlik hayatı gibi oldunuz yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylaştıklarım en kalbur üstü olanlar. Değilse yap yap bitmiyor bizim kış gıdaları. Valla tükeniyor da. Benim gibi mutfak işlerinden hazetmeyen birineacı bir tecrübe...

      Sil
  7. Oh nefis, afiyet olsun 😄

    YanıtlaSil

Yorum Gönder