İskoçya Kraliçesi Mary


İskoçya Kraliçesi Mary filminde, dul kalmasının ardından yurdu İskoçya'ya geri dönen ve hakkı olan tahtı geri almaya çalışan Mary Stuart'ın hikayesi anlatılıyor.

16 yaşında Fransa Kraliçesi olan Mary Stuart, 18 yaşında dul kalır ve yeniden evlenmesi için baskı görür. Marybunun yerine İskoçya'ya geri dönüp tahta geçer. Ancak İskoçya ve İngiltere'nin yönetimi,  Kraliçe Elizabeth'in yönetimi altındadır.


1500'lü yıllarda geçen filmde Mary, Elizabeth'den kendisini varis olarak tanımasını ister. Belki de kararları tek verebilse Elizabeth bu isteği yerine getirecek. Ancak her zaman olduğu gibi 2 kadının etrafındakiler, çevrilen entrikalar olaya dahil oluyor. Sonuçta Mary, İngiltere ve İskoçyayı birleştiren veliahtı doğuruyor ancak kendi çevresindekilerin taht hırsına kurban oluyor. Ve idam ediliyor.



8. Henry’nin ve Anne Boleyn’nin kızı olan ve bakire kraliçe olarak tarihe geçen Elizabeth ile ilgili iddialar da filmde gayet iyi yedirilmiş bu arada. (neden evlenmedi, frengi oldu) Aslında azıcık ön bilgi edinip seyredilse daha iyi olur. Dönem filmlerinde bu sıkıntı oluyor. Bazen unutursam filmi durdurup biraz okuyup devam ederim ben.


Ve filmi kesinlikle sevdim. Hele Mary karakterini. Genç cıvıl cıvıl birinin kraliçe olması ne acı dedirtti....

Yorumlar

  1. filmini izlemedim galiba ama iskoçya kraliçesi mary gibi çok nadir demir leydiler de vardı,geçmişte..marynin ilginç bir hayat hikayesi varmış geçekten idam edilmesi bi trajedi olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok üzüldüm idam edilmesine. Filmde anlatıldığı gibi bir genç kızsa hele yazık olmuş..

      Sil
  2. Yeni bloğum açıldı abone olursanız çok sevinirim ve açılışa özel bir çekiliş düzenledim beklerim Sevgiler :)

    www.gulsahworld.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlısı olsun. Tabiki ziyaret edeceğim sizi...

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. İzle güzel film. Bu arada bloğumda hala sorun görünüyor mu bilemiyorum. Eşime baktırdım ben işin içinden çıkamadım da. Sorun yok gibi dedi. Ama nedense yanıt verme adım değişti.

      Sil
    2. evet adın değişti. bi sorun yok başka. adını da değiştirirsin yine herhalde, bulursun yolusunu :)

      Sil
  4. I. Elizabeth dönemi tıpkı ikincisi gibi İngiltere tarihinin iyi dönemlerinden biridir. Çok sevilen bir kraliçeydi diye hatırlıyorum ama baya sertmiş kendileri..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dönemi okuduğumu ve bildiğimi söyleyemeyeceğim. Ama filmi izlemeden önce biraz araştırdım. Okunmalı gibi

      Sil
  5. Taht oyunları..İzlenir bak bu ;)

    YanıtlaSil
  6. Kac zamandir izleyecegim sira gelmedi bir türlü 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de izleyeyim diye istemiştim Devrim'den unutmuşum, sonradan iizledik. Güzeldi ama...

      Sil
  7. Film stoklarımın arasında izlenmeyi bekliyor. Ama ilk 10 dakikasını izlemiştim. Güzel bulmuştum ben de. :) En kısa zamanda tamamlarım inşallah...
    Deep'e yorumunda gördüm. Bu bilgi işine yarar mı acaba? :
    Ayarlar-Kullanıcı Ayarları- Kullanıcı profilinden blogger yazan noktanın altında "düzenle" var. Orayı tıklayınca bu kısımda "görünen ad" var orasıyla alakalı sanıyorum. Aslında benimde düzeltme yapmam lazım ama kurcalamaya korkuyorum :)

    YanıtlaSil
  8. Bakayım oraya da. Bu sıra elim değmedi bir türlü ilgilenemedim. Biraz da içimden iş yapmak gelmiyor ondan sanırım. Teşekkürler...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder