Viran Dağlar


Epeydir kitap paylaşımında bulunmadım ama okumalara devam tebiki. Okuma Şenliği Kış kapsamında okumuştum bu kitabı. Necati Cumalı'nın kitabı Viran Dağlar. Makedonyalı son Osmanlı beyinin öyküsü var kitapta.

Birinci Dünya Savaşı sırasında çatışmaların Makedonya köylerine de sıçraması, bölgede barış içinde yaşayan Rum, Bulgar, Sırp ve Türk insanlarının ayrışmaya başlamasının öyküsü aslında. Bölgenin zenginlerinden birinin tek oğlu Zülfikar, çapkınlıkları ve iyilikleriyle ünlü. Savaş yüzünden göçler başlayınca Zülfikar Bey bunu reddediyor. Gizli haberalma örgütü için çalıştığı anlaşılınca Fransızlardan kaçıp dağlarda saklanmaya başlıyor.

Kitabın dili çok güzel. Bölgeyi anlatışında biraz Yaşar Kemal tadı buldum ben. Ayrıntılı olarak bölgenin anlatılışı, insanların tanımlanması, ihanetler, aşk, dostluk çok şey var. Akıcı rahat okunan bir dili var yani. Okuduğum kadarıyla kitap Fransız arte televizyonu tarafından dizi olarak da çekilmiş.

Yorumlar

  1. Yazarın güzel eserlerinden biri..Bir ara listemdeydi bak şimdi yine aklıma geldi :)

    YanıtlaSil
  2. böyle kitapları çok üzücü buluyorum ve okuyamıyorum artık..

    YanıtlaSil
  3. Okumadim bu kitabi merak ettim nette bulursam okurum 😉

    YanıtlaSil

Yorum Gönder