Oscar ödülleri dağıtılıyor


Sevgili Sibel'in başlattığı Oscar filmlerini birlikte izleme etkinliği bitti malesef. Malesef çünkü ben hepsini izleyemedim ama kısa zamanda epey bir kısmını da izlemiş oldum. Seviyorum bu tür etkinlikleri....

Sibel der ki şimdi de tahmin zamanı. Çünkü bu gece sabaha karşı ödüller sahiplerini bulacak. İşte en zor kımı bu sanırım. Seyrettiklerim içinden tahminlerde bulunmaya çalışayım o zaman.


EN İYİ FİLM; Roma, A Star Is Born, Green Book, The Favourite ve Blackkklasman'ı seyrettim. Roma ve Green Book arasında kaldım ben. İkisini de çok sevdim açıkcası.

Green Book  ödülü aldı.

EN İYİ KADIN OYUNCU; Bu kategoride tüm adayların filmini izledim. Can You Ever Forgive Me'de rolüyle Melisse McCarthy'yi bir tık daha fazla sevdim sanırım. Hoş okuduklarıma bakınca pek şansı yok gibi. 

Olivia Colman (The Favourite)

EN İYİ ERKEK OYUNCU ; sadece 2 filmi izlemişim. O yüzden pek yorum yapamayacağım. 

Rami Malek (Bohemian Rhapsody)

EN İYİ YÖNETMEN;Alfonso Cuaron (Roma) ve Pawel Pawlikowski (Cold War) iki filmi de sevdim ben. 

Alfonso Cuaron ödülü aldı.
 
 EN İYİ ORJİNAL SENARYO; Green Book. Bence ırkçılığı anlatımı çok iyiydi. 

Nick Vallelonga, Brian Currie ve Peter Farrelly (Green Book)

Animasyon dalında ise sadece Isle of Dogs'u izledim ve sevmedim. Ama filmin müzikleri çok hoştu. O dalda bir ödül gelir belki.

Yani benim tahminler tutar mı sanmam. Ama sevriklerim böyle. 


 Benim yorumda bulunmadığım diğer alanlarda kazananlar da şöyle;
 

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Regina King (If Beale Street Could Talk)
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Mahershala Ali (Green Book)
En İyi Uyarlama Senaryo: Spike Lee, Charlie Wachtel, David Rabinowitz ve Kevin Willmott (BlacKkKlansman)
En İyi Özgün Müzik: Ludwig Goransson (Black Panther)
En İyi Özgün Şarkı: Shallow (A Star Is Born)
En İyi Makyaj ve Saç Tasarımı: Vice
En İyi Kostüm Tasarımı: Black Panther
Yabancı Dilde En İyi Film: Roma
En İyi Görsel Efekt: First Man
En İyi Kurgu: Bohemian Rhapsody
En İyi Ses Kurgusu: Bohemian Rhapsody
En İyi Ses Miksajı: Bohemian Rhapsody
En İyi Belgesel: Free Solo
En İyi Kısa Belgesel: Period. End Of Sentence
En İyi Animasyon Filmi: Spider-Man: Into the Spider-Verse
En İyi Kısa Animasyon: Bao
En İyi Kısa Film: Skin
En İyi Yapım Tasarımı : Black Panther
En İyi Sinematografi: Roma
 


Yorumlar

  1. Bende hiç anlamam bilemedim yorumsuzum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu aralar daha bir üstüne düşerek seyrediyorum. Zaten severdim ama

      Sil
  2. Katılımın için ben tekrar teşekkür ederim. Kısa, öz bir etkinlik oldu biraz galiba :)

    "Roma" benim en iyi film adayım değil. Onun kazanması yüzde 99 ama nedense ben yorumları biraz abartı buldum. Green Book'u çok sevdim. Baştan sona enfes bir filmdi.

    Can You Ever Forgive Me'yi beğenmene çok sevindim, ben de çok severek izledim. Eleştirmenler neden bu kadar olumsuz baktılar bu filmi anlamadım açıkçası.

    Cold War'ın görüntüleri hala gözümün önünde. Umarın en iyi görüntü yönetimi ödülünü alır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala seyredeceğim filimler var. Roma ilginç oldu benim için. Önce sıkıldım sonra çok sevdim. O beni sıkan sakinliğinin ne kadar rahatlatıcı olduğunu gördüm. Bilemiyorum tabiki.Can You Ever Forgive Me hakkında hiç yorum okumadım. Konusuna bakınca izlemekte öne aldığım filmlerden biri oldu. Ve çok iyiydi bence.

      Sil
  3. rami malek'i bekliyordum ama filmi beklememiştim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bir türlü izleyemedim tören öncesinde. Dün izledimçok iyiymiş.

      Sil
  4. Töreni de izlemedim ödüllerden de bihaberim ne yazık ki :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkinlik olunca biraz sıkı izliyorum. Keyifli oluyor aslında

      Sil
  5. Ben hic bir sey izleyemiyorum bu ara 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaçak maçak izliyorum ben. Aslında sınav yılı tv falan yasak ya. Erken bitmişse ödevler, çocuklar dinlenirken filmle değerlendiriyorum akşamı.

      Sil
  6. blogunuzu yeni keşfettim ve sizi izlemeye aldım. Sizi de bloguma bekliyorum :))) iyi günleriniz olsunn :)))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder