Kitap İçin


Okuma Şenliği Güz için okudum bu kitabı. Daha doğrusu tanımadığım bir yazarla Okuma Şenliği sayesinde tanışmış oldum.

Aslında finans sektörünün bir üyesiymiş Selçuk Altun. Ama kitabından anladığım kadarıyla tam bir kitap kurdu. Bu kitapta bir nevi bu tarafı öne çıkıyor. Cumhuriyet Kitap'ta, "Kitap İçin" başlığıyla kırk hafta boyu yayımlanan yazıları toplanmış. Okudu kitaplardan alıntılar, hayattan anektodlar, yazarlar hakkında bilgiler, anılar, aforizmalar var kitapta.

Ben kitabı okurken minik bir defter alıp bir dünya yazar ismi not ettim mesela. Hiç duymadığım yazarlar. Kütüphaneden aldığım için sürekli okuyarak hemen bitirdim ama insanın kütüphanede bulundurabileceği bir kitap diyorum..

..........................................
*Çalışmak gerçekten o kadar iyi birşey olsaydı, zenginler onun da çoğunu kendilerine ayırırdı. Bruce Grocott

* Ölüm Döşeğinde Voltaire'den Şeytan'ı lanetlemesi istenince " Yeni düşmanlar edinme zamanı değildir" der.

* Niteliksiz kitap okuyanın o kitapları okumayanlarakarşı bir üstünlüğü yoktur. Mark Twain

*Kitapları bir yazarın çocuklarıysa, paragrafları torunları mıdır?

Ve benzeri 1000 madde.....

Yorumlar

  1. Yanıtlar
    1. Ben de sevdim. Edinmeli bir ara kitabı. Ben kütüphaneden alıp okudum.

      Sil
  2. Favorim "Niteliksiz kitap okuyanın o kitapları okumayanlara karşı bir üstünlüğü yoktur." Mark Twain olsun..✔🙂 Kitap aforizmalarla (özdeyişlerle) dolu ilginç bir kitaba benziyo..Okumak lazım..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle dopdolu. Ben birkaç tanesini aktardım sadece. Sadece özdeyiş değil kitap isimleri, yazarlar.

      Sil
  3. Bilmedigim bir kitapti, guzelmis 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuma şenliği bana pek çok kitap ve yazar kazandırdı Derya. Tabiki kötüler de çıkmadı değil seçtiklerim içinde

      Sil

Yorum Gönder