Süper ay


Perşembe akşamı "Süper kanlı mavi ay" olarak adlandırılan gök olayı meydana geldi. Sanırım bbenim gibi pek çok kişi de akşam saatlerinden itibaren gökyüzüne bakmaya başlamıştır. Olay Türkiye'den kısmen görüldü. Ben İzmir'den kanlı ay kısmını göremedim. Puslu bir hava vardı.

Ay dünya'ya en yakın noktasına ulaşarak, yaklaşık yüzde 14 daha parlak oldu. Ay ve Dünya arasındaki mesafe 359 kilometreye düştü.Gök bilimciler bu durumu "Süper Ay" olarak adlandırıyor.  Ay'a dünyanın gölgesi düşeceği için de kızıl bir renge bürünecek. Bu duruma ise "Kanlı Ay" adı veriliyor.

Ben kanlı ay kısmını çekemedim ama daha geç saatlerde terasa çıkıp yukarıdaki kareyi çektim. 

2018 yılında üç Güneş Tutulması ile iki Ay Tutulması yaşanacakmış. Bunlardan sadece 27 Temmuz'daki Tam Ay Tutulması Türkiye'den net izlenebilecek,  diğer tutulmalar ise genellikle kuzey ülkelerinden izlenebilecekmiş.

Yorumlar