Tencere keki ile pasta


Fırın çalıştırdığımda tek bir şey yapmak ekonomik gelmez bana. Bir de seviliyor diye, birkaç çeşik kurabiye, kek, poğoça, bazen tatlı derken helak oluyorum. Bunları sadece yapması değil bir de temizliği var...

Geçen gün Deniz'in canı pasta isteyince tencerede kek yapıp hallettim bu işi. Daha önce de tencerede kek yapmıştım gayet güzel oluyor.
2 yumurta, 1 su bardağı şeker, yarım su bardağı süt, kabartma tozu, 2 çorba kaşığı keçiboynuzu tozu, yarım çay bardağı zeytinyağı, aldığı kadar un..
Şeker ve yumurta iyice çırpılır. İçine sıvılar eklenir daha sonra  ve çırpmaya devam edilir. Toz malzemeler de eklendikten sonra daha düşük devirde karıştırılır kek hamuru. Yağlanan tencereye harç konur. Orta büyüklükteki ocakta tencere ısınana kadar tam daha sonra kısık ateşte bir yarım saatte pişiyor kek.
Benim tencerem granit ve cam kapaklı. Daha önce çelik tencerede yapmıştım biraz dibi yanmıştı. Bunda 2 kez yaptım o tür bir sorun yaşamadım.
Daha sonra hazır puding yapıp pastayı tamamladım.



Yorumlar