Kuru meyveli kek


Evde çocuk olunca fırın sık sık açılıyor haliyle. Bizim erkeklerin en sevdiği kek ise her açılışta mutlaka yapılır. Her seferinde farklı bir kek yapmaya çalışırım ki böylesi hoşlarına gidiyor. Ada ve Deniz öğle yemeklerine eve geliyorlar. Zaman kısa olduğundan her gün sulu yemek yapmıyorum. Arada böyle atıştırmalıklar hazırlamak iyi oluyor....

Geçen hafta kuru meyveli kek yapayım dedim. Meyveleri unlayıp konması gerektiğini bildiğim halde tembelliğim tuttu öylece ekledim karışıma gördüğünüz gibi hepsi aşağıda gezinmekteler:)))

Neyse....kek için 4 yumurta ve 1 su bardağı şekeri iyice karıştırıyorum önce. Yarım su bardağı süt ve yarım su bardağı sıvı yağı ekliyorum. (Ben yağ olarak ya zeytin yağı ya da fındık yağı kullanıyorum. çiçek yağlarında çok oynama yapılıyormuş son yıllarda güvenemiyorum. )
Sıvı malzemelerden sonra 1 paket kabatma tozu, 1 vanilya, aldığı kadar unu da ekledim. Bu aşamada kuru meyveleri bir bardak içinde 1 kaşık kadar unla karıştırarak eklediniz mi meyveler benimkinde görüldüğü gibi dibe çökmüyorlar. Ben kayısı, çekirdeksiz beyaz ve kara üzüm kullandım. Ve portakal kabuğu...

Yorumlar