Kasap Çırağı







"Bir uçak vızıltısı duydum uzaktan. Bir keresinde evlerin arkasındaki patikada durmuş, gözlerimizi güneşten sakınıyorduk ve Joe, Şu uçağı gördün mü Francie? diye sormuştu. Gördüm, demiştim. Uzaktan bakınca minik gümüşi bir kuşu andırıyordu. Şunu merak ediyorum, demişti Joe, onun içine sığacak küçüklükte adamı nasıl buluyorlar? Bilmem, demiştim. Uçaklar hakkında fazla bilgim yoktu o günlerde."

Son zamanlarda okuduğum en iyi kitaplardan biri Kasap Çırağı.  Kitabın arka kapağında hem hüzünlü hem de komik bir kitap olduğundan bahsediliyordu. Ben de küçük bir velet var ve onun komik hayat hikayesini okuyacağım diye düşündüm. Ama tam anlamıyla ters köşeye yattım diyebilirim....

Alkolik bir baba, depresyonlu bir anne ve yakın arkadaşı Joe ile orta karar bir çocukluk yaşayan Francie Brady, kasabalarına gelen Phillip Nugent ve ailesi yüzünden tepetaklak olur. Francie ilgili bir ailenin çocuğu olduğu için Philip'ten nefret eder ve onun çizgi romanları çalar. Anne Nugent, Brady'lere gelip onları domuz ailes olmakla suçlar ve talihsizlikler çorap söküğü gibi gelir....

Masum bir çocukluktan bir suç makinesine giden ya da götürülen yol.......

Yorumlar