Elmalı kek ve doğum günüm...


 Kendime birkaç tane seramik mutfak gereci aldım geçen günlerde. Bu kalpli kek kalıpları da onlardan. 3 taneler, ikisini kullandım elemalı kekimde...


Çocuklarla yaptığımız hamurişi gününden bunlar da. Ben elma ve tarçını keke çok yakıştırıyorum sıklıkla da yaparım bu tarifi.
Malzemeler, 2 yumurta (kalıplar çok büyük değildi çünkü) yarım su bardağı süt, 1 kabartma tozu, tarçın, 1 çay bardağı fındık yağı, 1 su bardağından az şeker, aldığı kadar un  ve yeşil elma..

Yumurta ve şeker iyice çırpılır. İçine yağ ve süt eklenip biraz daha çırpılır. Kabartma tozu, tarçın (miktar zevke göre olmalı bence) un  eklenip biraz daha karıştırılır. Kalıplar yağlanıp biraz unlandıktan sonra kek karışımı dökülür. Kalıplardan küçük olanın altına elma dilimlerini dizdim. Büyükte ise üstte yaptım aynı işlemi. Küçük aynı gün yenmişti, büyük olan bugüne kaldı...

Bu arada bir yaş daha yaşlandım. Ben 41 diyorum kendime abim 42 olduğumui iddia ediyor. Neyse 74 doğumluyum, güzel yıllarımdayım:))))

Yorumlar