Okuma Şenliği final........






Pinuccia'nın Kitapları tarafından düzenlenen  Okuma Şenliği Kış bitti. Yine çok keyifli çok bereketli bir 4 ay geçti. Ben kendi adıma okumayı planlamadığım kitaplarla tanıştım, bekleyen kalın kalın kitapları erittim....Ayrıca arkadaşlarımızın listelerine bakarak yeni kitaplara da tanışmış oldum. Şenliğin başında yaşanan kitap listesi hazırlama telaşını katmıyorum bile bu artılara...O bambaşka bir heyecan...

Ben bu kez biraz daha düşünerek hazırlamıştım listemi hiç değiştirmemek adına. Ama aralarda küçük kaçamaklar yapmadım değil...Sonuç olarak benim tamamlanmış listem aşağıdaki gibi...
 


10 puan: Altın Kitaplar Yayınevi’nden çıkan bir kitap okuyanlara. Çırak/ Bernard Malamud/  Altın Kitaplar Yayınevi/ 425 sayfa
  
10 puan: Kütüphaneden ödünç alınmış veya sahaftan satın alınmış bir kitap okuyanlara. Vedat Türkali/ Yeşilçam Dedikleri Türkiye/ Cem Yayınevi (1987 baskısı)/  562 sayfa

10 puan: Adında bir hayvan adı olan bir kitap okuyanlara. Kaplumbağalar/ Fakir Baykurt/ Adam Yayınları/ 348 sayfa

 

15 puan: 600 Sayfadan uzun bir kitap okuyanlara.
 Durgun Don/ Şolohov/ 4 cilt, toplam 1998 sayfa/ Engin Yayıncılık

15 puan: Nobel Ödüllü kazanmış bir yazarın bir kitabını okuyanlara.
Midak Sokağı/ Necip Mahfuz/ Cem Yayınları/317 sayfa


15 puan: Türk edebiyatında klasik kabul edilen bir roman okuyanlara.
Yaşar Kemal/ Demirciler Çarşısı Cinayeti/ Yapı Kredi Yayınları/572 sayfa

 15 puan: Hiç okumadığınız bir ülke edebiyatından bir kitap okuyanlara.
Jorge Amado/ Tarçın Kokulu Kız/ Can yayınları/  487 sayfa/ Brezilya edebiyatı


20 puan: Sinemaya uyarlanmış bir kitabı okuyup filmini izleyenlere. İki Şehrin Hikayesi/ Charles Dickens/ Parıltı Yayınları/ 540 sayfa


20 puan: Adında kış mevsimine ilişkin bir sözcük olan veya konusunda kış teması olan bir kitap okuyanlara/ Kış Bahçesi/ Kristin Hannah/ Pegasus/ 512 sayfa

25 puan: Yasaklamış bir kitap okuyanlara. Kavgam/ Hitler/ Karınca yayınları/ 679 sayfa


25 puan: Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk hakkında yazılmış bir kitap okuyanlara.

 Nutuk/ Mustafa Kemal Atatürk/ Kare Yayınları/ 632 sayfa

25 puan: Yayınlanmış en az 5 kitabı olan bir yazarın ilk kitabını okuyanlara.

Rıfat Ilgaz/ Hababam Sınıfı/ 492 sayfa/ İş Bankası

25 puan: Bir biyografi veya otobiyografi okuyanlara.. Kaldırım Serçesi Edit Piaf/ Simone Berteaut/ agora kitaplığı/ 479 sayfa


30 puan: Okumayı yazmayı öğrendiğiniz yıl ilk kez yayınlanmış bir kitap okuyanlara.
1980-81 yıllları olduğunu düşünüyorum. Salman Rushdie/ Geceyarısı Çocukları/ Metis Yayınları/ 492 sayfa 

.40 puan: Bir üçleme veya aynı seriden 3 kitap okuyanlara. Gülşah Elikbank/ Postiga/ Siyah Nefes (503 sayfa)/ Mavi Dağ (295 sayfa) / Kızıl Ölüm (300 sayfa)  üçlemesi.....


Toplam 9633 sayfa

Yorumlar