Yasakcı ülke olduk.....




Hayyam'dan seçmeler olsun bugün de. Zaten severim o ayrı ama günün yasaklı gündemine pek uygun dizeleri....

Şarabın adı kötüye çıkmış, kendi hoş,
Hele bir de güzelle içersen daha bir hoş
Harammış şarap, olsun, bana göre hava hoş;
Hem, bana sorarsan, haram olan her şxey hoş.

Ben şarap içiyorum, doğrudur;
Aklı olan da beni haklı bulur,
İçeceğimi biliyordu Tanrı,
İçmezsem Tanrı yanılmış olur.

Ben hangi şarapla sarhoş olmak istersem olurum,
Ateşe, pita, neye taparsam taparım;
Herkes bir türlü görmek istiyor beni
Ben kendimi ne türlü yaparsam yaparım.


İçin temiz olmadıktan sonra
Hacı hoca olmuşsun, kaç para!
Hırka, tesbih, post, seccade güzel
Ama Tanrı kanar mı bunlara?


Yorumlar

  1. Çok üzgünüm hemşehrim Midye dolmamızada el koyarlar. Biz içmedende sarhoş oluruz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adım adım istedikleri Türkiye'yi yaratmaya çalışıyorlar. Kendini bilen insan zaten efendi gibi içer, bilmeyen içmese de yapar yapacağını. İşlerine nasıl gelirse öyle davranıyorlar işte...

      Sil
  2. sadece sosyal medyayı yakın takibe alanlar durumun vehametin farkında canım onun dışında ve ne yazık ki çoklar ,hala ben ilmem eşim bilir modunda bir sürü insan var bakış açılarıda maalesef önlerine ne koyulursa doğru o onlar için:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef:((( "dur bakalım bir gelsin-bir yapılsın" Tepki mepki hak götüre...Gençleri bu kadar düşünüyorsan edem gibi eğitim ver önce, sokakta aç gezenleri doyur, dövme en başta....

      Sil
  3. yine enfes kareler yakalamışsın sevgili saadet.öğrenci ağzıyla yazıp "yasaklar delinmek içindir" desem:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol, denk geldikçe çekmeye çalışıyorum. Aslında şöyle vuracaksın yollara kendini, ne hoş olurdu ya....Çocuklar az buçuk büyüsünler, hala sağlamsam:)))

      Sil
  4. Kesinlikle katılıyorum size.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder