Urla ve tarih

 Uzaktan gördüm bunu bayıldım....


 Yandaki işlemelere bakar mısınız...


 Uluburun batığı modeli


Pazar sabahı erken kalkınca günü değerlendirmek adına çocuklardan da izin alıp Devrim'le bisiklete bindik. Onları da öğlen çıkarttık tabiki dışarı. Keyifli bir sahil turunun ardından dönüşte uzaktan yukarıdaki gemi dikkatimi çekti. Ne zamandan beri var bilmiyorum ama ben görmemiştim.
Ankara Üniversitesi Sualtı Arkeolojik Araştırma ve Uygulama Merkezi burada çalışıyormuş. biz oradayken sorabileceğim kimse yoktu. Hatta Uluburun batığının bilgilerini okuduğumuzda "nasıl ya çıkartıldı da buraya mı getirildi" bile olduk. Liman Tepe kara kazılarının yanında sualtı çalışmalarını da biliyordum da burada eski gemilerin yeniden canlandırıldığından haberim yoktu açıkcası...
Nette biraz dolanınca  az buçuk bilgi edindim. 360 derece grubunun desteklediği çalışmalarla Uluburun daha önce yapılıp denize açılmış yeniden. Hatta Uluburun 3 Kaş'da batırılmış bile. ANKÜSAM hakkında bilgilerde linkte var.
Ama böyle çalışmaların yapıldığı  bir yerin tanıtımı daha iyi yapılmalı bence. Hatta mini müzemsi birşeyler, çocuklara yönelik tanıtımlar bile olabilir. Yukarıda da görülüyor tabela kırılmış, isteyen rahatça bu alana girer, bekçi yok.....

Yorumlar