domates olayına girdik bugün....



Bir önceki yazıda yazmıştım "gürültü var kaçsak mı napsak" diye düşünüyoruz diye. Bu arada abim aradı. Hale gidecekmiş domates almaya "sizede alayım mı" diyor. İstemez miyim. Bu yıl domatesler pahalı gitti, üstelik de pek güzel değildiler. 40 kilo kadarcık ısmarladım!!!!

Domatesler geldi günün işi belli oldu. Bu güne kadar domateslerin kabuklarını soyup doğruyordum. Sonra bir süre süzgüde bekletip açık suyu gidince kaynatıyordum domatesleri. Bu yıl hem annemler yapmış hem de nette sıkça denk geldim rondodan çektim.

Bahçeye rondoyu çıkarttım. Yıkadığım domatesleri kabuklarıyla rondodan çektim. Odun ateşinde kaynatıp şişeledik domateslerimizi. Bu sitilde sonuç nasıl olacak göreceğiz ama daha bereketli olduğu kesin. Sularını süzmediğimizden daho çok oldu. Bir de ben bugüne kadar parça parça alıp yapardım toplu alımda aşırıya mı kaçmışım ne birazda salça yaptım. Onu da ilk kez rondodan çekerek yaptım....

Neyse şişe domatesini yaptım ya büyük bir karın ağrım geçti. Salçayla aram pek yoktur domatessiz yemek düşünemiyorum mutlaka yapmalıydım bu işi. Yorulduk ama kışın mis gibi tüketeceğiz....

Yorumlar

  1. Elinize sağlık, yalnız mı yaptınız. Geçen hafta 8 kilo kırmızı biber aldık alt tarafı közleyeceğiz 3 kişi yaptık :) 40 kilo için kaç kişi toplanırız bilmiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşimle birlikte yaptık. Kışlık olayı benim vazgeçilmezim olduğundan sorun olmadı. Toplu oluşu biraz yordu sadece. Dünde kaldı yorgunluk unuttuk gitti bile....
      Teşekkür ederim:)))

      Sil
    2. merhaba ben de benzer çalışmaları yapıyorum paylaşmak istedim.
      http://www.facebook.com/notes/ayla-erkanl%C4%B1/ucuz-domates-mevsimi/234456489937782

      Sil
  2. ben daha yapamadım,süpersiniz...geçmiş olsun...benim içinde domates çok önemli...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arzu domates fiyatları fırladığından beri karın ağrım olmuştu benim. Bu yıl bizim bahçede de doğru dürüst olmadı. Sıcaklar etkilemiş mahsülü sanırım...

      Sil
  3. Afiyetler olsuuuuun! Huzurla, mutlulukla yemek kısmet olsun.

    YanıtlaSil
  4. Yoruldugunuza kesinlikle degmistir. Kisin yemesi cok iyi oluyor. Annem de yapar verir bana, ben de yaparim biraz.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder