tepkisizlik....






Artık ''değerler'' ayaklar altında değil mi? ''Neden?'' diye sorulsa:''Görmediğimizdendir(!)'' şeklinde olur cevap.Ama asıl cevap:''Görmek istemeyişimizdendir!

(Facebook'ta denk geldim bu fotoğrafa. Çok hoşuma gitti. Söz de fotoğrafın altındaydı. Bana ait değil yani. Ama doğru işte)
------------------------------
 
Çok mu tepkisiz olduk son zamanlarda yoksa  bana mı öyle geliyor. Bakıyorum da Türkiye'de her yeni gün her yeni sorunla doğuyor sanki. Çevre kan ağlıyor, eğitim içler acısı, sağlık yerlerde sürünüyor...İnsanlar tepkisiz "ne yapalım olmuş bir kere" havasında. "Aman bize dokunmasınlarda" havasında...
Korkuyor insanlar resmen. Öyle bir hava yaratıldığı ki son birkaç yıl içinde giderekte ağırlaşıyor bu hava. Giderek susuyor insanlar. Ve tepeden inme icraatlar giderek artıyor. Ki bence bunlar iyi günlerimiz....


Sivas katliamında yaşamını yitiren şair Metin Altıok’un kızı Zeynep Altıok Akatlı’nın işine Doğuş Üniversitesi tarafından “Sivas Katliamı ile ilgili açıklamaları sakıncalı bulunduğu için” son verildiği iddia edildi.


 Bu teyzem yaşadığı topraklar için ayakta. Peki bizler....




Peki 15 yaşındaki kızın 16 kişiye rıza göstermesi.....


PTT'nin üniversite sınavına başvuran 3 milyon gencin kişisel gilgilerini istemesi ve bir bölümüne de sahip olması (ne yapacak ki o bilgileri)....



Türkiye'nin cennet köşelerinden biri Karaburun'da kurulmaya çalışılan balık çiftlikleri....


Güya parasız olan sağlık hizmetlerinin her aşamasında alınan paralar...


4+4+4'e karşı olan öğretmenler bir temiz dayak yediler. Daha arkadan gelecek disiplin soruşturmaları ne olacak belli değil. Pek çok öğretmende çekiniyor katılamıyor bu eylemlere....


"Bu ülkeye ateist gençten fayda gelmez" diyen bir milletvekili. İnsanları sınıflıyor, inanmayı ya da inanmamayı yargılıyor, haddine mi kimse sorgulamıyor...


 Kanada'da (bizden çok uzakta oluşu çok da farketmez aslında) fokların avlanmasına izin verilmesi "av" adı altında....

Yorumlar

  1. İsyanında haklısın aslında Saadet. Ben son yıllarda şunu farkettim teknoloji toplumu olduktan sonra özellikle (daha doğrusu herşeyi daha kolay elde etmeye başladığımızdan beri)bir bencillik süregeldi bireylerde. Yalnızca kendini düşünüp, bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın demeye başladı galiba. Ama bilmiyor ki bir gün bu yılan onu da ısırabilir.... Çooook duyarsızlaştık çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle hipimizi ısırır o yılan bir gün...

      Sil
  2. Tepkisiz hale getirildik maalesef:((((

    YanıtlaSil
  3. korku ortamı var bencede herkes herşeyden korkuyor o yüzden tepki vermiyor veremiyor:( ne acı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslınnda korkulmasa kimse korkmasa onlar korkacak ama....

      Sil
  4. Ne diyeyim ki şimdi.....

    YanıtlaSil
  5. canım çok haklısın. Bir de düşünüyorumda tepki verilecek şeylerin sayısı gitgide artıyor bu yüzden de ne yaparsak yapalım birileri bildiklerinden şaşmayıp daha kötü koşullara sürklediğinden midir nedir insanlarda amann hep tepki gösterdik te değişen ne var moduna girdi.
    Bu yıllardır uygulanan bir politika tüm yönetimlerde yapıyorlar. halkı kışkırt veya kızdır sokağa dök, sonra da onların belki de evlatları olan memurları üstlerine sal ortalık karışsın.hükümetlerin istediği bu bunlar olurken en çok korktuğum şey sokakları bu hale getirip kendileri orda başımıza ne çorap örüyorlar acaba diyorum
    yakında bildiklerimizin yanına neleri eklediklerini göreceğiz:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. örüyorlar çorapları ve dediğin gibi yarın ne çıkacak bilmiyoruz artık. Her gün bir tatsızlık her gün bir olumsuzluk. Ama ben ne olursa olsun susmamak gerektiğine inanıyorum...

      Sil
  6. İnsanlar şükretmeyi bırakmış artık hep bana hep bana diyorlar yaa insanlar ne ister anlamıyorum valla herkese eşit davranılsın diye toplanıp bağrlırlar sonra özgürlük özgürlük derler herkese özgürlük verilmeye başlanınca ayrımcılık geri kafalılık derler nasıl bir anlayışımız nasıl bir millet olduk

    YanıtlaSil

Yorum Gönder