kakaolu portakallı kek


Dünkü menümüzden  bir parça. Kakaolu portakallı kek. Annem akşam 9 gibi geleceğiz diye arayınca ve sat konusunda da kesin  bilgi vermeyince ilk aklıma gelenleri yapıverdim. Geçen hafta elmalı kek yaptım bu kez de portakallı olsun dedim. Hoş geçen haftadan kalan pekmezli-elmalı kekler daha çok prim yaptı...

Kekime gelince; 4 yumurta (kabın büyüktü) 1 su bardağı şeker, 1 su bardağı süt, bir su bardağından biraz az sıvı yağ, 1 portakalın suyu ve kabuğunun rendesi, 3 çorba kaşığı tam buğday unu, kabartma tozu, aldığı kadar un

Normal kek sırasıyla malzemeleri karıştırıp kalıba döktüm. Karışımdan az bir miktar ayırıp 2 tatlı kaşığı kadar kakao ekledim. üzerine gezdirdim...Birazcık şekeri az bulundu ama bence yeter. Hoş sofrada ilk silinip süprülen de kendileri oldu. Sanırım bizim aile kekçi.....

Yorumlar

  1. Ben bahar yazını okuyup birazdan yorum yazarım diye kendi yazımı göndereyim derken sen portakallı kekle gelmişsin tekrar, ellerine sağlık canım afiyet olsun:)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık.Bizim kekçi ailemizde de portakal ve kakao bir arada çok sevilir.SEvgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben hiç kekçi değilimdir ama çocuklar seviyor ve bana yapması kolay gelen bir hamurişi. Çeşit çeşit deniyorum o yüzden...

      Sil
  3. çok güzel görünüyor,ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Kekin kokusu buraya geldi, ellerine sağlık Saadet..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))))
      benim aklım senin kurabiyelerde kaldı ama. Bu kez üşenmiştim yapmaya..

      Sil
  5. ellerine sağlık canım çok lezzetli görünüyor olsada yesem valla.sevgiler..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder