eğitim.....



Benim çocuklarım ana sınıfı yaşını geçtiler. Çok çok önemli olduğuna inanıyorum ben okul öncesi eğitimin. Hatta Deniz iki yıl gitti (Ada zamanında almıyorlardı 5 yaşı) Şimdi okul öncesini zorunlu yapacaklarına 6 yaşındaki çocukları ilköğretime başlatacaklar. Ne yapılacak, nasıl olacak belli değil. Bu durumda ana sınıfı 5 yaşında başlayacak.

Kendi çocuklarınızdan ya da etrafınızdakilerden görmüşsünüzdür mutlaka. Kimi 5 yaş çocuğu ana sınıfına adapte olamıyor. Korkuyor, bazı şeyleri yapamıyor, ağlıyor. O zaman 6 yaşında başlatılması öneriliyordu. Peki şimdi ne olacak bu çocuklar. 5 yaşında oyun sınıflarına katılamayan çocuk 6 yaşında oldukça ağır olan bir eğitimi nasıl kaldıracak...

İlköğretimde son yıllarda okutulan eğitim gerçekten çok zor. El yazısının zorluğunu öğretmenler bile kabul ediyorlar. Verilen bilgiler de öyle. Denizler birinci dönem okumayı sökmüşlerdi. Bu dönem resmen dilbilsine başladılar. Ufacık bedenlere yüklenecek yük çok ağır. Bence buna tüm anneler tepki göstermeliyiz.

Bugün dünya kadınlar günü. Geleceğimiz için şimdiden tepkimizi ortaya koymalıyız. Facebooktaki forumlardan biri de bu....

Yorumlar

  1. canım kesinlikle katılıyorum,küçük oğlum Eren bu gidişle 5,5 yaşında kreşe gitmek yerine 1.sınıfa başlayacak:( beni çok endişelendiriyor bu durum
    :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın seni direk ilgilendiriyor bu durum. Ama malesef insanlar hala durumu anlayabilmiş değil.

      Sil
  2. dünyada eğitim sistemiyle bu kadar çok oynayan tek bizim ülkemiz yazık bu çocuklarımıza artık nerdeyse yılda bir sistem değişikliği alt yapıyı hazırlamadan hooooop geçiş olmadı geri al nedir bu .....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gönül kesinlikle kobaya döndü çocuklarımız. Sürikli yap-boz...Ben endişeliyim açıkcası. Çocuklarım bu sistemde ne kadar başarılı olup istedikleri meslekleri yapabilecekler...

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. olalım karşı, tepki gösterelim, yine çcuklarımız zarar görecek...

      Sil
  4. Benim kucuk oglum su an 4 yasinda bu sene krese gondermeyi dusunuyordum.Su anki duruma gore anaokula baslayacak.
    Cocuk anaokuluna hazir degil ki, kaldi okula nasil gider.Bilemedim.
    Heralde cocuklar oyuncaklarini ve annelerini yuklenip,oyle okula gidecekler.
    Keske benim oglumda 6-7 yasinda olsaydi diyorum simdi.
    Hic hosum gitmedi.

    YanıtlaSil
  5. yeni tasarıda daha başka neler var bilseniz.hepsini indirip inceledim.eğer kabul edilirse ne bu işin yapılacağı kaldı ne de bu çocukları neyden nasıl koruyacağız belli değil.oyun çocuğu daha onlar.başarılı bireyler olmaları için önce birey olma durumunu gerçekleştirmek gerek.zaten şuan ki sistemle çocuklarımız çok zorlanıyorlar.adeta yarış atı gibiler.kaç kere çocuk olabileceğiz ki1off söylenecek ne çok şey var!

    YanıtlaSil
  6. merak ettim şimdi bende bakayım bulabilirsem. Kesinlikle katılıyorum sana. Ne kadar çocuğumu yarış atına döndürmeyeceğim desem de deneme sınavları, ek kitaplardan kurtulamıyoruz. Malesef iyi bir yerlere gelebilmeleri için çok çalışmaları gerekiyor.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder