erikten muhabbetler....

 Erikleri bahçede kaynattık, süzdük...


Erik suyunun arkasındakiler de pestil olmaktalar...

Urla'da bir erik ağacı var yeşilken inanılmaz ekşi oluyor ama kızarınca pek güzel. Meyvası da bir bol ki...Ben burada erik pestili tarifi görünce aklıma düşmüştü. Urla'dan koca bir kova erik topladık. Devrim'le birlikte bahçede bir güzel kaynattık. Bir litrelik kavanozlarla 7 tane erik suyu oldu.
Biz erikleri kaynatırken çok az su ekledik ki güzel olsun. Kaynadıktan sonra da yine azıcık şeker ekledik. Miktarı fazla olduğu için vakumlayarak şişeleri kapattık ki bozulmasın tüketene kadar.
Erik sularının arkasında da pestiller olmaktalar....

Yorumlar

  1. Ne güzel görünüyorlar, ağzım sulandı.Çok severim erik pestilini..

    YanıtlaSil
  2. ekşi ekşi olur ne güzel elinize sağlık ada ve deniz afiyettle yiyin

    YanıtlaSil
  3. Bak bu tarifler harika, gerçi bu sene az verdi ama, japon eriği ağacım var... Komposto yapıp saklamıştım önceki sene...
    Şu kavanozu vakumlama işini nasıl yapıyorsunuz?

    YanıtlaSil
  4. yemesini severim ama yapması uğraştırıcı. Bu eriği tanıyorum burada pazarlarda da köylüler satıyor.Bu erik,kızılcık ve vişneyle marmelat yaparız biz hafif mayhoş çok güzel oluyor denemeni tavsiye ederim Adadenizim.

    YanıtlaSil
  5. erik suları mükemmel görünüyor.
    pestili ayrıcamı resimleyeceksin bir görseydik yakından:)

    YanıtlaSil
  6. mavii ben ekşiye bayılırım zaten:))


    Banu eriğin cinsin bilmiyorum açıkcası. Ama vakumlama çok kolay. Ben şişe domateslerinde, reçellerde hep aynı yöntemi kullanıyorum.
    Pişirdiğim gıdayı altını kapatır kapatmaz cam kavanozlara döküyorum. Çok sıcak oluyor bir kaç bezle çalışmak lazım. Hemen kapağını sıkıca kapatıp ters çeviriyorum. Fotoğraftaki gibi kapaklara lta geliyor. Soğuduğu zaman da kaldırıyorum.

    YanıtlaSil
  7. Şule kızılcık bulur muyum ki. Hiç denk gelmedim pazarlarda. Ben reçel, marmelat tüketmem pek. Ama denk gelirsem benim erkekler için deneyeyim...

    Hatice tam kurusun diye beklemiştim pestili. Su kesinlikle güzel. Bana kalsa hiç şeker koymadan, vicdan azabı çekmeden tüketirdim. Ama diğerleri talep ettiler...

    YanıtlaSil
  8. Kızılcık bulursun, var pazarlarda canım, yap bak çok beğenecekler eğer hafif mayhoş tadları seviyorlarsa.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder