Sakız gezisi

Gitmeyeni dövüyorlarmış diye geçen hafta Sakız gezisi yapıp döndük. 3 günlük bir gezi düşündük biz. Hani yorumlara bakınca aman aman çok başka bir şey bekleyerek gittik ama biraz hayak kırıklığı oldu diyebilirim.

Doğal olarak Çeşme'den deniz yoluyla gidip döndük. İlk şoku bindiğimiz gemi de yaşadık ki epey eski, koltuklar dökülüyor, can kurtaran yelekleri dşarılara fırlamış, pis... Bu ne falan olduk (tilos tu gittiğimiz acenta. Diğerleri nasıldır bilemiyorum.)

Airbnb ile bir oda tutmuştuk. Zaten gezeceğiz diye odada fazla özellik aramadık. Yat, yıkan yeter dedik. Temiz bir odaydı ama bölgenin sıkıntısı sanırım suları berbat. Geneli öylemidir bilmiyorum bizim uygulamada ilk deneyimimiz, ev sahibini görmesek de sorularımıza hemen yanıt verdi. Çok ilgiliydi. Ve uygulama ile konaklamak cidden daha ekonomiz. 2 gece için 3 kişi 4 bin lira ödedik.

İlk gün elimizde bavulla yürürken Sakız Kalesi'nde karşılaştığımız manzara. Çekirdek çitliyorlar diye espri yaptık:))

Odaya giriş 2'de olunca elimizde çantalarla biraz dolanmak zorunda kaldık. ben dert etmesem de erkekler biraz rahatsız oldular. Bu arada ekonomik takılacağız ya toplu ulaşım araştırdık. Büfe falan gibi yerlere sordu (bilmiyoruz) yanıtını aldık genelde. Ama sonradan baktık epey otobüs var. Nasıl kullanılır öğrenemedik bir türlü. Nedendir bilmem insanlar düzgün yanıt vermediler.

2 günlük araç kiraladık biz de. (2 gün 70 euro) Bizim bir arkadaş araç kiraladığında çarpmasa da çizik var diye acentanın fazla para aldığını söylemişti. Bu yüzden aracı öyle dikkatli kullandık ki pek komiktik. Aman çizilmesin aman birşey olmasın. Emanet zormuş. Bizim gariban araba ne hor kullanılıyormuş ona da görmüş olduk.

Merkeze yakın diye ilk gün tarihi yel değirmenlerine gürüdük. 1.5 km falan. 4 tanesi restore edelmiş (ya da sağlam kalmış bilemiyorum) O bölgede yıkıntı halinde olanlar da vardı.

Epey bir hava trafiği var. Havaalanı şehir merkezine yakın. Siz sahilde ya da denizdeyken tepenizden uçak geçiyor. Sahildeki daha hoş görüntüydü de beklemiyorduk yetişemedik.

Tembel ben fotoğraflara daha tam bakmadım. Hallettikçe paylaşırım artık.